انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران جلسه شورای اداری استان تهران با حضور سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، سید حسین هاشمی استاندار تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران برگزار شد.

سیدابوالفضل رضوی در جلسه شورای اجرایی اداری استان تهران با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی در استان گفت:‌ مقام معظم رهبری در جلسه با مسئولان در مورد كنترل آسیب های اجتماعی به موضوع توجه به روستاها و زیباتر شدن روستاها تاكید داشتند.

وی به  پیشنهاد اشتغال روستاییان با اختصاص 1.5 میلیارد دلار از سوی معاون اول رییس جمهور اشاره كرد و افزود: یك فوریت این پیشنهاد در مجلس به تصویب رسیده است اما از مجلس دهم انتظار داشتیم تا دو فوریت به تصویب برسد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری ادامه داد: چیزی كه كشور را بیشتر از یك تهدید با مشكل مواجه می كند، موضوع اشتغال و كمبود درآمد بخش زیادی از جامعه است.

رضوی، مدیریت مشاركتی در جامعه از جمله در مسئله حادثه پلاسكو را مهم برشمرد.

وی در ادامه سخنانش به برنامه اصلی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اشاره كرد و گفت: در حال حاضر علاوه براینكه 620 میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان به استانها اختصاص یافته، بالغ بر یكهزار میلیارد تومان در بانك كشاورزی و پست بانك آماده پرداخت پروژه های اشتغال روستایی هستیم.

رضوی با ارایه این پیشنهاد كه می توانیم با توجه به بخش پوشاك و سنگ های قیمتی درآمدزایی برای كشور ایجاد كنیم عنوان كرد: سنگ های قیمتی و طلاجات سالانه یكهزار و 800 میلیارد دلار گردش مالی دارد كه سهم ایران از این میزان تقریبا صفر است.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینكه در نظام جمهوری اسلامی در هیچ كدام از برنامه ها تاكنون به نرخ رشد اقتصادی نرسیده ایم گفت:‌ متوسط نرخ رشد اقتصادی 3 دلار است كه مصوبات ما براساس 8 دلار است و به نظر عدم مشاركت مردم در فعالیت های اقتصادی موجب شده تا به نرخ رشد اقتصادی دست نیابیم.

وی از دستگاه های اجرایی خواست طرح ها و برنامه های خود را برای دریافت تسهیلات روستایی ارایه دهند.

براساس اعلام معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری نرخ كارمزد تسهیلات مشاركتی روستاییان 3 درصد،تسهیلات غیر مشاركتی 9 درصد،كارمزد تسهیلات بخش كشاورزی 5 درصد و بخش صنعتی حدود 9 درصد است.

رضوی در پایان  خبر داد: قرار است در نزدیك هر یك از شهرستان های استان تهران یك مجموعه فرهنگی- گردشگری برای روستاییان و عشایر ایجاد شود.

https://thmporg.ir/vdcfiydvaw6dt.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما