انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دکتر علاءالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به مناسبت فرارسیدن هفته آمار و برنامه ریزی، پیامی صادر کرد.
پیام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به مناسبت هفته «آمار و ‌برنامه‌ریزی»
متن پیام تبریک رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بدین شرح است:
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
در ادبیات سیاستگذاری برای شکل دهی و اجرای موفقیت آمیز برنامه های توسعه ای، در کنار عوامل متعددی همچون امکانات طبیعی، منابع مالی کافی، فن‌آوری مناسب و پیشرفته از داشتن «آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام» یاد می شود. اهمیت آمار و اطلاعات در کلیه امور سیاستگذاری و تعیین اهداف تا هدایت امور اجرایی و در نهایت ارزیابی میزان توفیق یا عدم موفقیت آن، بقدری است که در بسیاری از مباحث، آمار و اطلاعات را به عنوان عامل زیربنای سیاستگذاری صحیح یاد می کنند و ایجاد یک سیستم کارآمد و موثر تولید آمار را از الزامات اولیه و ضروری آن به شمار می آورند.
«یکم آبان ماه» هر سال که در تقویم به نام «روز  ملی آمار و برنامه ریزی» نامگذاری شده، در سال جاری به واسطه شروع تدوین برنامه هفتم توسعه و دومین سال اجرایی دولت مردمی سیزدهم، اهمیت اصل آمار و برنامه ریزی را دوچندان کرده است. لذا این روز فرصت مغتمی است تا ضمن ارج نهادن به خدمات ارزنده دست انداران آماری کشور، از زحمات و تلاش همه آنها که به همت خود، مجموعه ای کاربردی و مهم را در اختیار سیاست گذاران، برنامه ریزیان، مدیران و پژوهشگران قرار می‌دهند، قدر دانی شود.
به همین مناسبت مراتب قدردانی خود را از زحمات بی شائبه کلیه فعالان، متولیان، طراحان و مجریان فعالیت های حوزه آمار، اطلاعات و برنامه ریزی اعلام می دارم. ان شاالله روزی فرا رسد که بخش عمده ای از خدمات آماری کشور از طریق فعال سازی بخش خصوصی با حکمرانی داده ای از سوی دولت، بخصوص مرکز آمار ایران، صورت پذیرد.
همچنین شایسته است از عموم شهروندانی که با ارائه آمار و اطلاعات صحیح در اجرای طرح های آماری، پاسخگوی ماموران آمارگیری بوده و امکان تهیه تصویری دقیق از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان تهران و کشور را فراهم می سازند، تشکر و قدردانی نمایم. به امید فردایی بهتر برای نظام آماری کشور.
 
https://thmporg.ir/vdcj.hemfuqe8vsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما