انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بهمن ماه؛ آغاز طرح آماری "بازرگانی و خدمات" ویژه فعالیت های اقتصادی
مسعود افشین در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران از برگزاری طرح "آمارگیری جامع بازرگانی و خدمات" در بهمن سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این طرح از ابتدای بهمن به مدت یک ماه  از 10 هزار واحد اقتصادی در استان و شهرستان انجام می شود.

وی با بیان اینکه این طرح آماری همزمان با سراسر کشور انجام می شود، افزود: نمونه ها و روش نمونه گیری از سوی مرکز آمار اعلام می شود. هدف کلی این طرح با آمارگیری از فعالیت های اقتصادی، برنامه ریزی و تهیه حساب های ملی منطقه ای است.

افشین افزود: نمونه ها به شکل تصادفی انتخاب می شوند و اغلب آن ها کارگاه های فروش و تعمیر وسایل نقلیه موتوری، عمده و خرده فروش ها، مکان های تهیه و صرف غدا و نوشیدنی، فعالیت های حسابداری و حقوقی، دفاتر مرکزی مشاوره هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: برای این طرح آمارگیری حدود 100 نیروی آمارگیر جذب شده که همانند همه طرح های آمارگیری مراحل آموزش، اجرا و استخراج برای آن ها در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: اطلاعات داخل پرسشنامه ها، مشخصات کلی کارگاه، وضعیت حقوقی، اطلاعات مکانی، پروانه کسب، پرداختی کارگاه در سال های گذشته و .. را شامل می شود و پس از استخراج به سامانه مرکز آمار ایران ارسال می شود.

افشین گفت: به طور کلی این طرح های آماری اقتصادی با هدف تهیه شاخص های نرخ تورم، تهیه نقشه های آماری فعالیت های اقتصادی، تهیه حساب های ویژه اقتصادی و انتشار نتایج و تحلیل آمار انجام می شود.

https://thmporg.ir/vdcgr3934ak9q.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما