انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
«مسعود افشین» معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از روند نزولی تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای استان تهران در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
روند نزولی تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای استان تهران در سال ۱۴۰۰
«مسعود افشین» معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از روند نزولی تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای استان تهران در سال 1400 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، به گفته وی شاخص کل تورم گروه کالا و خدمات در فروردین ماه 1400 تورم 49/5 درصدی را نشان می دهد که در اسفند ماه همین سال  به 34/7 درصد کاهش یافت.
وی افزود: در ابتداری سال1400 نرخ تورم گروه" خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات" 63/1 درصد بوده که در اسفند ماه به 40/7 درصد کاهش یافته است. بیشترین نرخ تورم در خوراکی ها مربوط به "سبزیجات و حبوبات" با 3/ 64 درصد و کمترین تورم مربوط به "روغن ها و چربی ها" با 17/7 درصد بوده است.
وی افزود: گروه "کالاهای غیر خوراکی و خدمات" تورم 31/4 درصدی را در پایان سال 1400 تجربه کرده است که نسبت به اول سال کاهش 11/6 درصدی به خود دید. در این گروه بیشترین نرخ تورم مربوط به "هتل و رستوران" با رقم 56/7 درصد و کمترین نرخ تورم مربوط به "ارتباطات" با رقمی معادل 4 درصد اختصاص داشت.
وی خاطر نشان کرد: اطلاعات تکمیلی در سامانه اطلاعات آماری استان تهران به نشانی amar.org.ir (اطلاعات آماری/نرخ تورم و شاخص قیمت/نرخ تورم مصرف کننده) در دسترس عموم قرار دارد.
https://thmporg.ir/vdca.anmk49no05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما