انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مجتمع پزشکی قانونی در جنوب تهران افتتاح شد
به گزارش سعیده حسن خانی، خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، صبح امروز مجتمع پزشکی قانونی استان تهران واقع در جنوب تهران،(میدان بهشت) با حضور احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، قائم مقام شهردار منطقه 19 و رئیس کلانتری منطقه افتتاح شد.

مسعود قادی پاشا در مراسم افتتاحیه این ساختمان گفت: ساخت ساختمان اداره پزشکی قانونی جنوب تهران از سال 1387 آغاز شده بود اما به دلیل نشستی که در ساختمان وجود داشت و خطر تخریب در آن دیده می‌شد، با دستور ریاست سازمان، ساختمان تخلیه و مصوب شد که ساخت پروژه به صورت استانی آغاز شود، اما به دلیل مشکلاتی که در اعتبارات عمرانی وجود داشت، پیشبرد پروژه چند سالی به تاخیر افتاد.

وی افزود: از سال گذشته با دستور ریاست سازمان پزشکی قانونی مبنی بر تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه و با حمایت ریاست دادگستری استان تهران و ریاست سازمان برنامه و بودجه استان، تامین اعتبار انجام شد. به طوری که در سال 94، 800 میلیون اعتبار برای این پروژه تخصیص داده شد و در سال 95 نیز 500 میلیون دیگر اختصاص یافت، درواقع طی یک سال و نیم گذشته علی‌رغم اینکه 20 درصد اعتبار برای پروژه‌های استان تهران در نظر گرفته شده بود، یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای این پروژه اعتبار اختصاص دادند. برهمین اساس این پروژه بعد از 9 سال به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: این ساختمان به منظور دسترسی آسان تر شهروندان منطقه جنوب تهران به خدمات پزشکی قانونی به بهره برداری رسید. در  گذشته حتی اتاق کار پزشکان ما فضای مناسبی نداشت و با افتتاح این مرکز تا حدودی این مشکل برطرف شد.پیش از این مراجعه کنندگان منطقه جنوب تهران به منظور دریافت خدمات پزشکی قانونی به پزشکی قانونی مرکز مراجعه می کردند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، به طور کلی برای تکمیل این پروژه دو میلیارد و 730 میلیون تومان اعتبار دریافت کرده‌ایم.

در ادامه احمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور با تشکر از تمامی سازمان‌ها و افرادی که در افتتاح این مجتمع کمک کردند، گفت: وظیفه همه ما خدمت به مردم به معنای واقعی است نه اینکه فقط شعار خدمت بدهیم.

وی افزود: بنابراین باید به مردم خدمت کرده و برایشان تسهیلات فراهم کنیم. باید توجه کرد که منطقه جنوب تهران نیاز زیادی به ایجاد یک مرکز پزشکی قانونی داشت چراکه مراجعان باید مسیر طولانی را از این منطقه به پزشکی قانونی طی می‌کردند بنابراین ایجاد این مرکز به عنوان اولین خدمتی است که برای مردم این منطقه انجام دادیم که در عین حال فضای خوبی هم دارد.

در پایان این مراسم شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور با اهدا لوح، از زحمات و اهتمام نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه در کاهش مشکلات اداره کل پزشکی قانونی و پیشبرد پروژه مذکور تقدیر کرد.

https://thmporg.ir/vdcjfieizuqem.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما