انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
آغاز بازشماری خانوارهای پایتخت از نیمه آذرماه
مسعود افشین در گفتگو با سعیده حسن خانی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه سرشماری در پایتخت به پایان رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر آمار کاغذی برخی خانوار ها از جمله خانوار های نظامی، جمعیت های خوابگاهی در حال ورود به سامانه سرشماری است و در انتها تمام اطلاعات در اختیار مرکز آمار قرار می گیرد.

وی افزود: پس از ورود اطلاعات، مرکز آمار اطلاعات خانوارهای کل کشور را پایش و جرح و تعدیل می کند.(تطبیق اطلاعات، تطبیق کدهای ملی خانوارها و تصحیح آن و ..) اکنون هیچ آماری از سرشماری از سوی استان ها اعلام نمی شود و تنها مرجع اعلام، مرکز آمار ایران است.

معاون اطلاعات و آمار سازمان برنامه و بودجه استان تهران همچنین از طرح بازشماری برخی خانوارهای پایتخت خبر داد و گفت: طرح بازشماری خانوارها توصیه ای بین المللی است و معمولا بعد از پایان سرشماری برای تعیین درجه اعتبار سرشماری انجام می شود. در این طرح خانوارها به شکل تصادفی انتخاب می شوند. در استان تهران 126 خوشه، هر خوشه  100 خانوار انتخاب شده است.( برای مثال در منطقه 5 تهران 9 خوشه انتخاب شده است)

وی افزود: در این طرح یک خوشه 100 خانواری بازشماری شده و اطلاعات آن با اطلاعات زمان سرشماری برای تعیین دقت اجرای آن  تطبیق داده می شود.

افشین گفت: مدت بازشماری یک هفته از 16 تا 23  آذر ماه است. کار بازشماری با 67 مامور آمارگیر، 22 کارشناس مسئول و 2 معاونت فنی و اجرایی انجام می شود. اطلاعات فرم های بازشماری نسبت به فرم های سرشماری کم تر و اساسی تر است.

 

https://thmporg.ir/vdcgrt9n4ak9t.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما