انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اختصاص ۴۰میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی استان تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، مهدی خسروآبادی اظهار کرد: این اعتبارات عمرانی برای احیا و مرمت بناهای ارزشمند استان نسبت به سه سال گذشته نزدیک به 6برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته برای پروژه های مرمتی اندک است، گفت: اعتبارات عمرانی بازسازی و مرمت بناهای تاریخی استان تهران در سه سال گذشته 6میلیارد و970میلیون ریال بود که امسال این رقم 40میلیارد ریال رسید.بیش از 2 هزار و 300بنای ارزشمند و ثبت شده ملی در استان تهران وجود دارد.

* احداث 32هتل یک تا پنج ستاره در سطح استان تهران

خسروآبادی با بیان اینکه 32 هتل از پیشرفت فیزیکی پنج تا 80درصدی در سطح استان تهران درحال احداث است، گفت: پنج هتل (چهار و پنج ستاره) با پیشرفت 80درصد با تخصیص اعتبارات و تسهیلات بانکی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: پنج هتل دیگر که از پیشرفت فیزیکی بیش از 50درصد، نیز تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسند.

به گفته وی 22هتل نیز از پیشرفت پنج تا کمتر 50درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

خسروآبادی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش توسعه گردشگری نسبت به سال گذشته رشد پنج درصدی را تجربه کرده است، گفت: امیدواریم با ورود سرمایه گذارن خارجی بتوانیم رشد خوبی در صنعت گردشگری و ساخت هتل ها و هتل آپارتمان ها داشته باشیم.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران خاطر نشان کرد: تا کنون هیچ گونه سرمایه گذاری خارجی در صنعت گردشگری استان تهران صورت نگرفته است.

وی همچنین از 12منطقه طبیعی گردشگری در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 12 منطقه گردشگری در سطح استان وجود دارد که با جذب سرمایه گذاری بخش داخلی و خارجی به این مناطق بتوان میزان گردشگران را افزایش داد.

در حال حاضر 104هتل، 24هتل آپارتمان، 107مهمانپذیر، 100سفره خانه سنتی، 15 پانسیون، 119مجتمع پذیرایی بین راهی، 35 واحد پذیرایی، 138 زائر سرا و27 آموزشگاه گردشگری در تهران فعال هستند.

https://thmporg.ir/vdcd2x0k6yt0s.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما