انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
 بانک اطلاعاتی آمایش پایتخت تدوین می شود
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، چهارمین جلسه کارگاه تدوین سند آمایش استان تهران برگزار شد.

شهرام عدالتی معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه درباره این کارگاه گفت: برای اولین بار است که کارگاهی با جمعی از نخبگان دستگاه های اجرایی تشکیل شده است. در هر جلسه بخشی از سند آمایش استان به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

وی افزود: مهمترین هدف ما تاکید بر این نکته است که آمایش یک بسته بخشی و صرفا مربوط به چند دستگاه اجرایی نیست. این کارگاه ها کمک می کند تا با مشارکت همه نهادهای موثر، شرایط خوبی در تدوین بویژه اجرای رهیافت های آمایش استان ایجاد شود.

عدالتی ادامه داد: آمایش باید به عنوان یک میثاق توسعه منطقه ای توسط همه کنشگران عرصه سرزمینی به اجرا گذاشته شود. این تعلق و ایجاد مشارکت بی تردید مهمترین دستاورد کارگاه های مورد نظراست.

وی درباره جزئیات جلسه چهارم کارگاه آمایش استان تهران اظهار کرد: جمع بندی نهایی در خصوص عناوین شاخص های مربوط به بخش عدم تعادل در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و نظام شهری و روستایی انجام گرفت که پس از اظهار نظر دستگاه های اجرایی مختلف به عنوان پایه اساسی تحلیل کلان روندها مورد استفاده قرار می گیرد.

عدالتی افزود: همچنین این بانک اطلاعاتی وسیع فرصت ارزشمندی برای مدیران و تصمیم گیران استان بوده و نحوه تغییر و تحولات حوزه شاخص های استراتژیک را نشان خواهد داد.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه گفت: در راستای تقویت تبادل آرا مقرر شد سایتی به شکل تخصصی برای آمایش استان طراحی شود و کلیه اسناد مرتبط در این فضا بارگذاری شود. همچنین گروه تلگرامی ویژه آمایش استان تهران تشکیل می شود تا فرصت تبادل آرا  و محلی برای صاحب نظران در این حوزه باشد چرا که تضارب آرا باعث پویایی وسیع تری می شود.

https://thmporg.ir/vdcfivdtaw6dy.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما