انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
 امكان ايجاد زمينه برای فرآوری مواد معدنی در پایتخت وجود دارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران،‌ سيدحسين هاشمي در چهارمين كنگره بين المللي معدن و صنايع معدني ايران و ششمين كنفرانس مهندسي معدن  با اشاره به نكات مثبت نمايشگاه معدن و صنايع معدني گفت:‌ در اين نمايشگاه تجميع بخش هاي مختلف،غرفه آرايي مناسب و كثرت حضور شركت هاي داخلي و خارجي بر توان نمايشگاه افزوده است.

هاشمي ادامه داد: وجود 68 نوع ماده معدني در كنار نفت و گاز از مزيت هايي است كه كشور ايران دارد.

وي با بيان اينكه در زمان تحريم ها و پيش از توافق "برجام" بخش معادن كشور با كمترين آسيب مواجه شد تصريح كرد: در اين بخش حتي شاهد رشد داخلي بوديم و توانمندي معدني كشور موجب شده است كه نه تنها نياز داخلي بلكه نياز خارجي هم مرتفع كرده ايم.

استاندار تهران افزود:‌عضويت ايران در سازمان تجارت جهاني نيز آسيبي به بخش معدن نخواهد رساند و جزو 15 كشور اول دنيا در تنوع مواد معدني هستيم.

هاشمي ابلاغ اصل 44 از سوي مقام معظم رهبري و اصلاح محدوديت ها در قانون اساسي را از جمله اقدامات ارزشمند براي جذب سرمايه گذاري برشمرد و عنوان كرد:‌دولت آمادگي لازم براي سرمايه گذاري مشترك را به هر ميزان و با تضمين لازم دارد.

وي وجود بازارخوب مواد معدني به ويژه در صنعت ساختمان در ايران را فرصت خوبي برشمرد و تصريح كرد: برگزاري نشست هاي علمي در كنار نمايشگاه ها موجب شناسايي سرمايه گذار و برقراري قرارداد مي شود و دولت نيز از اين قراردادها حمايت مي كند.

استاندار در بخش ديگري از سخنانش موقعيت ايران در مسير جاده ابريشم كه امروز با عنوان اتصال كريدور شمال به جنوب و شرق و غرب شناخته مي شود ارشمند دانست و گفت:‌تلاش مي كنيم ريل اتصالي بين ايران و كشورهاي CIS را تقويت كنيم .

هاشمي ادامه داد: در استان تهران امكان ايجاد زمينه براي فرآوري مواد معدني وجود دارد و به دليل وجود حدود 14 ميليون جمعيت در استان تهران از نظر نياز فني و مهندسي، استاني غني هستيم.

وي افزود:‌ايران براي سرمايه گذاري مشترك در بخش معدن با همه قدرت در خدمت سرمايه گذاران است.

استاندار تهران با بيان اينكه ممكن است سرمايه گذاري در بخش معادن سخت تر از صنايع ديگر باشد گفت: با اين وجود بخش معدن اطمينان بخش و متكي بر منابع داخلي است و نگراني در تامين مواد اوليه ندارد.

هاشمي وجود قانون جذب سرمايه گذاري خارجي را فرصت خوبي دانست و عنوان كرد: علاوه بر استفاده از مواد معدني در داخل مي توان در بخش صادرات نيز فعال شد.

https://thmporg.ir/vdcebv8eijh8o.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما