انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
جزئیات دیدار استاندار تهران با هیات تجاری ایالت اشتایر مارک اتریش
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ سیدحسین هاشمی در دیدار با هیات تجاری اتریش با اشاره به اینکه احداث صنایع جدید درتهران ممنوع است افزود: شرایط زیست محیطی و تلاش برای تمرکز زدایی صنایع از پایتخت ، عامل محدودیت ساخت صنایع جدید در استان تهران است.

وی به وجود بیش از 17 هزار واحد صنعتی فعال در استان تهران اشاره کرد و گفت: نوسازی این صنایع از طرح های اصلی استان است.

هاشمی با اشاره به اینکه ساخت دو شهرک صنعتی مربوط به فناوری های پیشرفته دراستان تهران پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: ساخت یکی از این شهرک های صنعتی در سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به استان آغاز شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه این شهرک های صنعتی از مزایای مناطق ویژه اقتصادی برخوردار و آماده سرمایه گذاری خارجی هستند، یادآور شد: ساخت یک منطقه آزاد اقتصادی نیز در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) درجنوب استان تهران پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی برای نوسازی و توسعه صنایع پیشرفته از اولویت های اصلی استان تهران است.

هاشمی به زیبائی های طبیعی و ظرفیت های گسترده استان تهران در بخش گردشگری اشاره و اظهارکرد: تهران ازمنظر تاریخی یکی از زیباترین شهرهای ایران محسوب می شود.

استاندار تهران با بیان اینکه بیش از 50 درصد سپرده های مردم ایران در بانک های استان تهران است، افزود: صادرات نزدیک به 87 درصد خدمات فنی و مهندسی کشور مربوط به تهران است.

هاشمی با ابراز امیدواری نسبت همکاری و سرمایه گذاری مشترک تهران و اشتایرمارک در حوزه صنایع با فناوری پیشرفته اظهارکرد: در بخش تصفیه فاضلاب و مدیریت پسماند نیز امکان همکاری های مشترک وجود دارد.

وی گفت: در استان تهران برای تصفیه یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب فاضلاب هدفگذاری شده است که ظرفیت خوبی برای همکاری دو جانبه است.

هاشمی با اشاره به فرهنگ و تمدن با سابقه ایران و اتریش یاد آور شد: در این حوزه نیز می توان مسیر خوبی برای همکاری های دو کشور تعریف کرد.

در ادامه این دیدار کریستیان بوخمان وزیر اقتصاد ، گردشگری، اروپا و فرهنگ ایالت اشتایرمارک اتریش نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این ایالت در قلب اروپا واقع شده و از مناطق نوآور این قاره محسوب می شود، گفت: شهر گراتس مرکز این ایالت نیز در حوزه صنابع پیشرفته و فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایالت اشتایرمارک در سال 2013 میلادی در بین 274 ایالت اروپا عنوان بهترین منطقه اقتصادی را کسب کرده، افزود: وجود صنایع پیشرفته و شرکت های کوچک و متوسط صنعتی عامل رفاه مردم این منطقه است.

بوخمان با اشاره به ظرفیت های استان تهران و ایالت اشتایرمارک اتریش برهمکاری مشترک در حوزه صنعت و فرهنگ تاکید کرد.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcfa.djww6dviig.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما