انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شمارش معکوس برای ایجاد بزرگترین شهرک گلخانه ای /جزئیات طرح اعلام شد
علی اشرف منصوری در گفتگو با زهرا فعله گری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: سرمایه گذاران یک شرکت خصوصی ایرانی و اسپانیایی با استفاده از اراضی کشاورزی موجود در منطقه به دنبال ایجاد شهرک گلخانه ای منحصر به فردی هستند.

وی ادامه داد: 1370 هکتار مساحت در نظر گرفته شده برای احداث شهرک گلخانه ای است که 100 هکتار آن زیر ساخت های لازم انجام شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی تهران گفت: قرارداد با تعدادی از اعضاء تعاونی فارغ التحصیلان کشاورزی منعقد شده تا در پیشبرد اهداف شهرک گلخانه ای پس از تکمیل بسترسازی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی اذعان داشت: بذر هیبرید که تاکنون 100% آن از اقلام وارداتی بوده، با پیشبرد این پروژه برای اولین بار در کشور تولید می شود.

منصوری افزود: مساحت 10 هکتاری برای تولید بذر هیبرید در شهرک گلخانه ای ورامین منظور شده است که در سال 1396 با اخذ مجوزهای لازم شاهد تولید و عرضه در کشور هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی اظهار کرد: با قرار داد میان شرکت ایرانی و اسپانیایی علاوه بر تولید بذر هیبرید در کشور، تکنولوژی آن به مهندسان ایرانی منتقل و آموزش داده می شود که به توسعه چشم اندازهای بخش گلخانه ای کشور کمک موثری می کند.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه افزود: استاندار، فرمانداران شهرستانهای تهران را مسئول ستاد گلخانه ها قرار داده که با این تصمیم گیری کارگروه های خوبی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdchtmnkd23nm.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما