انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
هر ۲ماه یک تصفیه خانه افتتاح می شود/بانک ملی به صنعت تهران کمک نکرد!
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران سید حسین هاشمی عصر دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهران که با حضور نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت برگزار شد گفت: اگر به من بگویند کدام وزیر را برای استانداری تهران معرفی می کنید شخص آقای نعمت زاده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در استان تهران مدیر بانک استانی نداشتیم و با آقای سیف در این خصوص صحبت کردم و قرار شد بانک ها نماینده تام الاختیار ۲۲ بانک در تهران معرفی کنند که انجام شد و برای نخستین بار شورای امور بانک ها تشکیل شد. استانی که ۵۰ درصد سپرده های کشور را در اختیار بانک ها دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه کوزه گر از گوزه شکسته آب می خورد گفت: متاسفانه ارائه تسهیلات به بخش صنعت تهران در بانک ملی صفر درصد است. از بانک کشاورزی و ملت و سپه توقع داشتیم کمک کنند که بر اساس آمارها ۱۶۹ مورد پرداخت تسهیلات از ۹۸۱ درخواست داشته ایم. 

هاشمی گفت: از آقای وزیر صنعت می خواهم که ما را در تهران در بخش صنعت کمک کند. مگر می شود ۱۶۷ طرح به بانک ملی بدهیم و هیچ پاسخی داده نشود.

استاندار تهران اظهار داشت: در تهران ۱۷ هزار واحد صنعتی داریم و نیمی از واحدهای صنفی ما هم بدون مجوز هستند. ما صنایع در تهران داریم که صنف است اما ۵۵ کارگر دارد! با این حال این ساماندهی را در دستور کار قراردادیم. وقتی واحدی مجوز ندارد دولت از کجا مالیات دریافت کند؟ حالا ۱۲ هزار هکتار برای ایجاد شهرک های صنعتی اختصاص دادیم با اینکه تهران مشکل زمین دارد.

هاشمی گفت: من مدیرکل منابع طبیعی  و محیط زیست را توبیخ کردم چرا کارها کند پیش می رود. 

استاندار تهران اظهار داشت: در شرق تهران ۵۰ میلیون مترمکعب کمبود آب داشتیم و شرق و غرب تهران اتصال آبی نداشتند و توانستیم طرح قمر بنی هاشم را را به بهره برداری برسانیم.

هاشمی اعلام کرد: در تهران هر ۲ ماه یک تصفیه خانه افتتاح می شود و تا پایان دولت یازدهم ۶۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی تهران بر اساس آبیاری قطره ای خواهد شد.

https://thmporg.ir/vdcfivdjaw6d0.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما