انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
جزئیات افتتاح و کلنگ زنی ۸ پروژه عمرانی در شهرستان پردیس
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، شهرستان پردیس با مساحت ۱۳۷۸ کیلومتر مربع در ۲۰ کیلومتری شمال شرق پایتخت در مسیر جاده آبعلی قرار دارد. جمعیت این شهرستان نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر است که پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۵ به ۵۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

این شهرستان دارای ۵ لکه صنعتی است که شامل لکه صنعتی جاجرود با وسعت ۴۰ کیلومتر، لکه سیف با وسعت ۱۵ متر مربع، لکه کمر با ۲۰۰ کیلومتر، لکه خرمدشت با ۳۰۰ کیلومتر و لکه بومهن با ۶۶ کیلومتر وسعت است.

براساس آمار و ارقام ۸ هزار واحد صنعتی در شهرستان پردیس فعالیت می کند که جمعیتی حدود ۷۲ هزار نفر را شامل می شود.

عمده فعالیت های ۵ لکه صنعتی این شهرستان به ترتیب صنایع چوب و مبلمان(۱۲۰۰۰ واحد معادل ۳۶ درصد)، ماشین و قطعه سازی و تراش (۲۲۰۰ واحد معادل ۲۶ درصد)، صنایع الکترونیک و مخابرات (۳۰۰ واحد معادل ۴ درصد)، صنایع پزشکی (۲۰۰ واحد معادل ۳ درصد)، سایر صنایع (۹۲۰ واحد معادل ۱۱ درصد) است.

پردیس به عنوان قطب تولید مبلمان و صنایع چوب در کشور و استان شناخته شده و اشتغال ۷۲۰ هزار نیروی کار در شهرستان با سرمایه کلان اقتصادی در صنایع صنعتی بیش از ۱۰۰ ترلیون ریال است. همچنین بیش از ۵۰ واحد صنعتی فعال و نمونه در شهرستان پردیس در کار صادرات به قاره های آمریکا، آفریقا و اروپا و آسیا شناخته شده است.

افتتاح ۸ پروژه در شهرستان پردیس از سوی معاون استاندار

بر اساس این گزارش، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ۸ پروژه از میان ۴۱ پروژه آماده افتتاح شهرستان پردیس با حضور نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حیدری فرماندار پردیس، حاج محمدی شهردار بومهن و آقای لاله شهردار پردیس افتتاح شد.

جزئیات ۸ پروژه عمرانی در شهرستان پردیس

اولین پروژه/ اولین پروژه ساختمان آمفی تئاتر شهرداری بومهن با قابلیت مهمانسرا و فرهنگسرا به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع (دو طبقه، دو سالن نمایش و آمفی تئاتر، ۴ طبقه اتاق vip،   و مهمانسرا با ظرفیت سالن  های ۶۰۰ نفره، ۵۰ و ۱۰۰ نفره) با اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی بود که از سوی سازمان همیاری شهرداری به صورت نقدی و تهاتر انجام می شود.

دومین پروژه/ سرای محله یاس دومین پروژه ای بود که در محله شهرآباد بومهن قرار داشت، محله ای که به گفته شهردار از پیوستن ۴ روستا به هم ایجاد شده است.   این ساختمان از سال های گذشته در مالکیت شهرداری بوده به مساحت حدود ۱۶۰ مترمربع، هزینه تجهیز آن همراه با دکوراسیون داخلی اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی شده است.

ترکی با افتتاح از این سرا از صنایع دستی(قالی بافی، پته دوزی و ...) بازدید کرد. برخی از تولید کنندگان شهرستان، این هنر را به کشورهای دیگر صادر می کنند اما به دلیل نبود سازمان فنی وحرفه ای در شهر آموزش و ترویج آن به درستی انجام نمی شود که در این بازدید ترکی قول رسیدگی به این مهم را هم  به مسئولان بخش داد. این سرا مجهز به تست بینایی سنجی، مشاوره تغذیه، آموزش کامپیوتر است.

سومین پروژه/ سومین پروژه سرای محله شقایق در بخش بومهن با مساخت ۷۵ متر مربع و اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی مجهز به اتاق بینایی سنجی، مشاوره روانشناسی و ... بود که از سوی  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افتتاح شد.

چهارمین پروژه/ مجموعه ورزشی شهدای بومهن عنوان چهارمین پروژه ای بود که  کلنگ آن از سوی ترکی زده شد. این پروژه در ۲۸۰۰ مترمربع در قالب استخر، فروشگاه ورزشی و خدمات جانبی خواهد بود که با اعتبار ۵۳ میلیارد ریال ازمحل اعتبار سازمان دهیاری ها و با مشارکت شهرداری ۵۰ درصد به صورت بودجه سنواتی(نقدی) و ۵۰ درصد به صورت تهاتر انجام می شود. ۱ میلیارد ریال از هزینه این پروژه هم در بودجه سال ۹۵ پیش بینی شده است.

پنجمین پروژه/ دارالقرآن شهرستان پردیس هم از سوی شهرداری با زیربنای ۲۵۰ مترمربع در  زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در یک طبقه با اسکلت بتنی ساخته شده است. این پروژه ۳۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار داشته است. این دارالقرآن ویژه کودکان ۲ تا ۶ سال و بزرگسالان است که اساتید آن همه رشته های حفظ، تجوید، روانخوانی و ... را تدریس می کنند.

ششمین پروژه/ بوستان الغدیر فاز ۴ شهرستان پردیس با مساحت ۱۴ هزار مترمربع و با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبار شهرداری پردیس هم در پروژه های این شهرستان ثبت شده است.

هفتمین پروژه/ براساس این گزارش ساختمان شبکه بهداشت پردیس به عنوان هفتمین پروژه  از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افتتاح شد. این شبکه با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریالی تعمیر شده است. به گفته مسئولان شهر جدید پردیس با وجود افزایش جمعیت این شهر تا سال ۹۵ نیاز به وجود چند شبکه بهداشت ضروری خواهد بود.

هشتمین پروژه/ هشتمین و آخرین پروژه مربوط به کلنگ زنی ساختمان اداری ستاد شبکه بهداشت شهرستان پردیس بود دستگاه اجرایی آن اداره بهداشت و درمان شهرستان خواهد بود که با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات استانی اداره راه و شهرسازی تامین خواهد شد.

در مجموع ۴۱ طرح آماده افتتاح در دهه فجر مربوط به شهرستان پردیس با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی در اکثر حوزه های خدمات شهری، ورزشی، فرهنگی، مساجد، تونل و ... تامین شده است.

 انتهای گزارش/

https://thmporg.ir/vdca1.ny449n6kk5.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما