انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
استفاده از امکانات جهان و جذب سرمایه گذاری خارجی هنر مدیریت است
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ جلسه شورای اداری استان تهران با حضور سید حسین هاشمی، استاندار تهران، علی اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، لاله افتخاری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و معاون سیاسی وزیر کشور فرمانداران، بخشداران، روسای ادارات کل استان، اعضای شورای اسلامی شهرهای تهران برگزار شد.

 سید حسین هاشمی بعنوان نخستین سخنران در این جلسه برجام را حرکت بزرگ تاریخی دانست و اظهار داشت: این گردهمایی برای تصمیم گیری و برنامه ریزی برای دوران پسا برجام است. برجام دستاورد بزرگی است که با نظارت مقام معظم رهبری، مدیریت رئیس جمهوری و تلاش تیم مذاکره کننده به وقوع پیوست که اگر این همدلی و حمایت سران قوا و راهنمایی های رهبری نبود این کار ملی شدنی نبود.

رئیس شورای اداری استان تهران ادامه داد: امروز باید از فضای بعد از تحریم استفاده کنیم؛ فضای پسابرجام نیازمند نگاه جدیدی است.

هاشمی به سفر رئیس جمهوری به کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: با وجود تلاش های برخی کشورهای منطقه برای خدشه به نظام جمهوری اسلامی دیدید که ایران اسلامی پیروز شد و آن ها شکست خوردند. حال که موقعیت فراهم شده باید برای جذب سرمایه خارجی تلاش کرد؛ نفت 21 دلاری هیچ کدام از هزینه های کشور را پوشش نخواهد داد.

وی افزود: اگر منصفانه بنگریم و به پروتکل های بین المللی توجه کنیم سفر رئيس جمهور به اروپا باعث عزت ملت ایران بود، نه کسر شأن ملت.

وی این سفر را در شرایطی که کشورهای منطقه برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران هزینه و تبلیغات زیادی می کنند یک شکست برای دشمنان دانست و تأکید کرد: سفر روحانی به اروپا و نتایج آن بدون شک یک پیروزی برای نظام اسلامی محسوب می شود.

هاشمی به برخی انتقادات مطرح شده درخصوص قراردادهای منعقد شده در سفر رئیس جمهوری به اروپا اشاره و اظهار کرد: استفاده از امکانات جهان و جذب سرمایه گذاری خارجی هنر مدیریت است.

استاندار تهران با بیان اینکه قیمت نفت 100 دلار از ابتدای دولت یازدهم به حدود 20 دلار کاهش یافته است خاطرنشان کرد: به هرحال چرخ کشور باید بچرخد و به اعتقاد من در شرایط کنونی راهی جز استفاده از منابع جهانی ارزان قیمت وجود ندارد.

وی افزود: سایر کشورهای جهان از جمله چین، روسیه و اتحادیه اروپا از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کنند و این امر در جهان متداول است.

هاشمی مهمترین بحث امروز جامعه را پسابرجام ذکر کرد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ شورای امنیت سازمان ملل متحد یک کشور توانست بدون جنگ و خونریزی از فصل هفتم شورای امنیت خارج شود.

استاندار تهران در ادامه به انتخابات 7 اسفندماه  اشاره کرد و اظهار داشت: حضور باشکوه در 22 بهمن و انتخابات تضمین کننده امنیت ملی کشور است، بنابراین حرکت شما مدیران و فرمانداران نباید شائبه حمایت شما از جناح و یا فرد خاص را ایجاد کند. شما موظف به رعایت امانت و سلامت در انتخابات هستید.

هاشمی ادامه داد: هر گونه تخلف در روند انتخابات باید به ستاد انتخابات استان گزارش شود و بدون تردید ستاد موظف به پیگیری است.

استاندار تهران با بیان اینکه تبلیغ کاندیدا در فضای مجازی غیرقانونی و تخلف است، گفت: از فرمانداران و بخشداران می خواهم این مهم را پیگیری و به ستاد انتخابات استان تهران گزارش دهد و به کاندیداهای متخلف تذکر داده شود.

هاشمی همچنین از اقدام مناسب دستگاه های اجرایی استان در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز تشکر کرد و افزود: مبادا انتخابات شما را از نظارت غافل کند، اجازه دستبرد به منابع طبیعی استان به هیچ فردی ندهید.

استاندار تهران در ادامه به گزارش ماهانه استفاده دستگاه های دولتی از انرژی و ارائه ان به دولت خبر داد و گفت: این گزارش ها از تابستان 94 آغاز شده و تاثیر بسیار خوبی گذاشته است،و برخی دستگاه های دولتی در مصرف برق و ..صرفه جویی کردند. از شما می خواهم تا آخر اسفند ماه گزارش کاملی از مصارف انرژی در ادارات ارائه کنید.

رئیس شورای تامین استان در پایان اعلام کرد: 5 شنبه 9 صبح شورای اداری استان، با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان های امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید بیعت خواهند کرد.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcfa.dmww6deiig.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما