انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تفویض اختیار به مدیران شهرستانی از ضروریات اجرای اقتصاد مقاوتی
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، محمدرضا یوسفی در نخستین نشست منطقه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان های جنوب استان تهران گفت: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه باید به رشد 8 درصدی دست یابیم که 5 درصد از طریق سرمایه گذاری و 3 درصد از طریق بهره وری امکان پذیر است ، تنها با بهره وری و کاهش هزینه هاست که می توان به این رشد رسید.

یوسفی رسیدن به اهداف در اقتصاد مقاومتی را نیازمند برنامه ریزی دقیق,فرهنگ سازی وهمکاری همه جانبه دانست و افزود: سازمان های متولی فرهنگ از جمله صداوسیما ,حوزه های علمیه ,دانشگاه ها ومساجد باید باور رسیدن به اقتصاد مقاومتی را در مردم ایجاد کنند.

فرماندار ورامین با بیان اینکه اگر برای اجرای اقتصاد مقاومتی باور عمومی ایجاد نشود، هیچ یک از اهداف متعالی آن محقق نمی شود افزود: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به مشارکت همگانی اعم از دولت، حوزه های علمیه، دانشگاه، مراکز فرهنگی، دولتی و خصوصی نیاز دارد چرا که دولت به تنهایی نمی تواند بدون استفاده از توان این زنجیره به هم پیوسته، به دستاورد خاصی دست پیدا کند.

یوسفی گفت: یکی دیگر از نیازهای اجرای اقتصاد مقاومتی، تفویض اختیار به مدیران شهرستانی است تا آنان بتوانند با شناخت وظایف و جایگاه، نقش خود را در توسعه اقتصاد منطقه و ایجاد فرصت های شغلی پایدار ایفا کنند.

یوسفی اظهار کرد: اگر آسیب های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به درستی شناسایی شود، بسیاری از این مشکلات بدون استفاده از پول و اعتبار حل می شود چرا که اجرایی شدن بسیاری از سیاست های اقتصاد مقاومتی به پول نیازی ندارد.

وی تأکید کرد: اگر آسیب های جامعه در حوزه های مختلف به درستی شناسایی شود می توان آن ها را با برنامه ریزی جامع به فرصتی برای پیشرفت جامعه تبدیل کرد.

300 هزار تن صیفی جات روی دست کشاورزان

یوسفی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان ورامین گفت: متأسفانه با وجود آن که کشاورزان منطقه گندم و جوی تولیدی خود را به دولت فروخته اند، هنوز نتوانسته اند پول خود را دریافت کنند و این معضل باعث شده تا دلالان دسترنج این افراد را به کمترین میزان خریداری کنند.

فرماندار ورامین افزود : 300 هزار تن صیفی جات تولیدی شهرستان ورامین به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های صادرات به مناطق مختلف به ویژه آسیای میانه و مسکو روی دست کشاورزان می ماند و از بین می رود در صورتی که می توان با تسهیل کردن امور ، این محصولات را ظرف یک روز به بازار هدف منتقل کرد.

وی گفت: مدیران کل باید از وزراء اختیارات جامعی را دریافت کرده و این اختیارات را به مسئولان ادارات تفویض کنند تا کارها با سرعت بیشتری پیش رود.

نماینده دولت در ورامین افزود: هم اکنون بیش از یک هزار و 200 هکتار ناحیه و شهرک صنعتی با 750 واحد تولید فعال در شهرستان ورامین با میانگین نیروی کار هشت نفر مشغول فعالیت هستند که این تعداد نیروی انسانی فعال یک ورشکستگی کامل است که مسئولان باید برای افزایش ظرفیت این واحدها فکری اساسی کنند.

یوسفی افزود: متأسفانه برخی از افراد اراضی و عرصه های شهرستان ورامین را تصرف کرده اند به عنوان نمونه حدود شش سال پیش افرادی بخش وسیعی از اراضی شهرستان را به منظور راه اندازی کار تصرف و دیوار کشی کرده اند حال که شرکتی قصد سرمایه گذاری در آن را دارد مطالبه میلیاردها تومان پول می کند.

وی تأکید کرد: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به عزمی همگانی در جامعه نیاز دارد در غیر این صورت این امر مهم و ضروری به نتیجه نخواهد رسید.

 

انتهای پیام

https://thmporg.ir/vdcjfaetzuqem.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما