انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
کمبود ۷۰۰ کلاس درس در شهرستان بهارستان
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران سرپرست فرمانداری بهارستان در کمیته برنامه ریزی این شهرستان که به ریاست مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ساختمان مصدق برگزار شد گفت:  بهارستان سال 89 از رباط کریم جدا و تبدیل به شهرستان شد اما کمترین مساحت یعنی تنها 64 کیلومتر مربع برای آن در نظر گرفتند که امروز شاهد آن هستیم که با تراکم جمعیت 530 هزار نفری شهروندان در خانه های 30 تا 40 متری ساکن هستند.

وی افزود: همچنین به علت مهاجرت های رخ داده از استان تهران و به علت وقوع گرانی مسکن امروز این شهرستان به جمعیت بالای 750 هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد : در جلسه ای که اخیرا با آموزش و پرورش داشتیم اعلام شد که 700 کلاس درس کم داریم و گاهی مدارس دوشیفته و متراکم برگزار می شوند. در حوزه بهداشت و درمان هم تنها یک بیمارستان امام حسین(ع) با 130 تخت وجود دارد که مجبور شدیم از پاساژ مجاور بیمارستان برای انتقال بخش های عمومی و دندانپزشکی استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری بهارستان با بیان اینکه طبق استاندارد باید برای هر 40 هزار نفر یک کلانتری ایجاد شود گفت: در شهرستانی با این جمعیت  تنها 5 کلانتری فعال وجود دارد این در حالیست که نبود نیروی لازم برای تامین امنیت می تواند درآینده مشکلات فراوانی را برای استان ایجاد کند .

وی افزود: متاسفانه هیچ اعتباری تا کنون به فاضلاب شهری تخصیص نیافته و وضعیت بسیار نابسامانی دارد. نرخ بیکاری ما در استان بسیار پایین است در حالی که 50% شهرستان ما صنعتی است. ادارات شهرستان هم با بیش از 4 هزار نیرو اغلب استیجاری هستند.

سرپرست فرمانداری اظهار کرد: فرمانداری در یکی از مدارس آموزش و پرورش مستقر بود و اخیرا اقدام به احداث یک ساختمان کرده ایم که باز به علت گرانی مصالح نیمه کاره مانده است. در بحث مترو از آنجا که فاصله اسلامشهر و بهارستان تنها 2کیلومتر است بسیار به جا خواهد بود که خط مترو به بهارستان هم منتقل و از آنجا به رباط کریم متصل گردد.

وی در پایان گفت: ما با توجه به اسناد توسعه ای شهرستان و برنامه هایی که با کمک کمیته برنامه ریزی شهرستان  بهارستان تدوین شده در تلاش هستیم که از مشکلات موجود در این شهرستان عبور کنیم . 

https://thmporg.ir/vdcc.xq1a2bq00la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما