انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی: فرمانداران استان تهران اموال و املاک مازاد دولت را معرفی کنند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مسعود شفیعی در جلسه کمیته برنامه ریزی ملارد که با حضور فرماندار و مدیران اجرایی این شهرستان برگزار شد گفت: از مجموع 43 پروژه ای که دراستان تهران در حال اجرا است 2 طرح به شهرستان ملارد اختصاص دارد که کاملا براساس سند آمایش استان است.

وی با اشاره به چالش های این شهرستان افزود: در موضوع تهدیدات امنیتی و اجتماعی در سطح شهرستان ملارد گزارش هایی از مراکز پرخطر و یا محلهای درگیر خطر تهیه شده که به دنبال منابع برای رفع این موضوع  هستیم که بخشی از هزینه های آن را از محل هدفمندسازی یارانه ها و تملک دارایی های استان تامین می کنیم.

همچنین از محل جرائم شهرداری هم سه میلیارد و از سایر منابع  یک میلیارد تومان اختصاص می یابد.

وی افزود: با توجه به اسناد بالادستی و سند توسعه شهرستان و استان شاید بتوان گفت که دیگر هیچ نیازی به جلسات کمیته برنامه ریزی یا اخذ نظر شهرستان برای ابلاغ و تخصیص اعتبارات هرساله نیست. اما توسعه را پویا می دانیم چون تعامل بین نهادهای سیاستگذار و برنامه ریز و مجری ضروری است ونیازاست با سطوحی که عملیاتی هستند ارتباط داشته باشیم.

شفیعی اظهار کرد: به اعتقاد من باید کمیته برنامه ریزی شهرستان تشکیل شود تا در سطح شهرستان حضور پیدا کرده و از اوضاع مطلع شویم. قبل از ابلاغ اعتبارات یک جلسه همفکری و جمع بندی هم در سطح استان با حضور رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان داشته باشیم تا چیزی مغفول نماند. به این ترتیب جلسات منظمی با مسئولین و کارشناسان تمام شهرستان های استان تهران برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: باید کار کارشناسی با حضور کارشناسان و متخصصان انجام شود تا براساس سوابق موضوعات، اولویت بندی و تخصیص منابع درست انجام شود.

شفیعی گفت: برخی زیرساخت ها مانند بهداشت، آموزش، آب و انرژی می تواند این شهرستان را به یک قطب صنعتی تبدیل کند که باید مورد حمایت قرار گیرند. همچنین موقعیت ملارد از نظر کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و باید از این وجه برای توسعه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید به کمبودها هم توجه شود اظهار کرد: چرا باید این شهرستان خوابگاه تعدادی از کارگران و کارمندان تهرانی باشد. چرا نباید کسب و کارهای مبتنی بر آمایش این منطقه ایجاد شود و افراد همانجا ساکن باشند؟ همین حرکت مداوم افراد بین تهران و ملارد به دنبال کارباعث فرسودگی سیستم حمل و نقل شده است در حالی که ملارد می تواند یکی از فرصت های تهران باشد.

شفیعی گفت: منابعی که ما در اختیار این شهرستان قرار می دهیم فقط بخشی ازنیازهای عمرانی و توسعه این منطقه است و شامل پیشران ها و حمایت فوری می شود. منابع دیگر مالی مانند مالیات بر ارزش افزوده که چندین برابر تملک دارای سرمایه در شهرستان است هم وجود دارد که باید درست استفاده شود و در شهرستان هزینه شود.

همچنین علاوه بر مالیات برارزش افزوده،‌ تملک دارایی سرمایه، توازن استانی،‌مشارکت عمومی و خصوصی، مبدل سازی سرمایه های دولتی، شصت میلیارد تومان برای پروژه های مشارکت خصوصی اختصاص می دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: اموال مازاد در دولت باید تبدیل به منابع مالی جهت استفاده بهتر شوند و فرمانداران و مدیران سطح شهرستان ها که اشراف دارند باید به ما معرفی کنند تا سریعا مراحل فروش آن ها طی شده و صرف استفاده هزینه ای و جاری شهرستان شود.

وی گفت: اگر ملک مرغوبی وجود دارد که در مکان پر ترددی است می توان آن را تبدیل به درآمد کرد و مجموعه را با شرایط بهتر به حومه شهر منتقل کرد. همچنین می شود ادارات تجمیع شوند و ساختمان ها صرف ادارات و استفاده های دیگر شود ک همه این ها نیاز به همکاری ادارات استان و شهرستان و کمیته برنامه ریزی شهرستان و به ویژه فرمانداردارد.

https://thmporg.ir/vdce.o8xbjh8xv9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما