انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
قوه قضائیه را باید وادار به حمایت از سرمایه گذاری کرد
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران سید حسین هاشمی در ششمین نشست منطقه ای توسعه مشارکت عمومی- خصوصی جهت واگذاری طرح های تملک دارایی سرمایه ایی به بخش غیردولتی گفت: منابع مالی استان تهران بسیار محدود است. یعنی اینکه  منابع مالی استان تهران با استانهای محروم مانند کهگیلویه و بویراحمد برابری می کند.     

وی افزود: با توجه به اینکه هر شهرستان استان تهران با برخی استانهای کشور از لحاظ تعداد جمعیت برابری میکند اما میزان منابع اعتباری به آن بسیار محدود است و از فقیرترین استانها محسوب می شود. تهران بیش از ۵۲ درصد مالیات کشور را تامین میکند٬ بیش از ۸۰ درصد صادرات خدمات فنی مهندسی در تهران انجام می شود ٬ بیش از ۵۰ درصد از کارت بازرگانی در تهران یوده اما متاسفانه عقب ماندگی اطراف استان از بسیاری از استانهای دیگر  بیشتر است. 

وی با بیان اینکه امنیت تهران کلیدی است گفت: باید تخصیص منابع به تهران با توجه به میزان جمعیت مورد توجه ویژه تری قرار گیرد.

هاشمی در ادامه با تاکید بر خروج از اقتصاد تک محصولی گفت: متاسفانه سالهاست شعار خروج از اقتصاد تک محصولی را سر می دهیم اما هیچ گاه نتوانستیم از آن خارج شویم. وجود بیش از ۶۷ نوع ماده معدنی٬ ، که تمام دنیا به آنها احتیاج دارد از مزیتهای مهم موجود در کشور است و هنگامی که عضو رسمی سازمان تجارت جهانی شویم به هیچ وجه در این بخش ها مشکلی نخواهیم داشت.

استاندار تهران با اشاره به سرمایه گذاری در این بخش گفت: باید قوه قضاییه را وادار کنیم تا حمایت از سرمایه گذاری را عملیاتی کند  و سرمایه گذاران خارجی را هم به این سمت ترغیب کنیم.

هاشمی در ادامه به وضعیت فروش نفت در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: در ۸ سال دولت گذشته به اندازه یکصد سال گذشته درآمد نفتی داشتیم اگر فقط ۱۰۰ میلیارد دلار و نه بیشتر از این مقدار در حوزه هایی چون : مس٬ آلومینیوم٬ روی....هزینه میشد وضعیت اقتصاد کشور در حال حاضر بسیار مطلوب تر بود.

https://thmporg.ir/vdcjf8etzuqev.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما