انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون سازمان مدیریت تهران خبرداد

اجرای طرح آمارگیری از گردشگران تهرانی

اجرای طرح آمارگیری از گردشگران تهرانی
مسعود افشین در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، گفت: این طرح از تاریخ دهم تیرماه سال جاری آغاز شده و تا دهم مرداد ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این طرح اطلاعت مورد نظر در استان تهران از طریق مراجعه به 3160 خانوار که به صورت تصادفی در استان تهران انتخاب شده اند جمع آوری خواهد شد.

افشین در خصوص وضعیت آمارهای بخش گردشگری در کشور گفت: یکی از خلاهای آماری کشور، فقدان آمارهای بخش گردشگری است که به رغم اهمیت فراوان و نیاز به آن، تا کنون نظام جامع و بهنگامی برای گردآوری آمارهای این بخش از اقتصاد کشور تهیه نشده است. از این رو مرکز آمار ایران طرح آمارگیری از گردشگران ملی را طراحی کرده و از طریق معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی های استانهای کشور به اجرا در می آورد.  

به گفته افشین این طرح برای اولین بار در سال 1378 اجرا شده و در سالهای بعد از آن هر سال طی دو مرحله در ماههای تیر و مهر به اجرا در آمده است.

وی با اشاره به اهمیت اطلاعات حاصل از این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح تهیه آمارهای گردشگری برای برنامه ریزی در توسعه صنعت گردشگری کشور است.

افشین افزود: در این طرح بر اساس روشهای علمی و آماری، تعدادی از خانوارهای کشور به صورت تصادفی انتخاب و آمار و اطلاعات فعالیتهای گردشگری آنان از قیبل تعداد سفر، مقصد ، محل اقامت، نوع وسیله نقلیه مورد استفاده ، هزینه های سفر و همچنین ویژگی های اجتماعی اعضای خانوار مانند سن، جنس، وضع سواد، و وضع اشتغال، در قالب پرسشنامه های از پیش تعیین شده پرسش و ثبت می شود و پژوهشگران و برنامه ریزان با استفاده از نتایج حاصله این طرح، قادر خواهند بود در زمینه بهبود وضع گردشگری وزندگی عمومی مردم برنامه ریزی کنند.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ابراز امیدواری کرد که مردم فهیم استان تهران همانند گذشته با ماموران آمارگیران اعزامی از سوی این سازمان که دارای کارت شناسایی معتبر هستند همکاری لازم را داشته و متولیان برنامه ریزی استان را در انجام این مهم یاری کنند.

 

انتهای پیام

https://thmporg.ir/vdchtznxd23nv.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما