انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مس فروش از رشد ۱۴ درصدی صادرات پایتخت تا پایان سال جاری خبرداد
محمدرضا مس فروش در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با بیان اینکه کمیته مشترک با حضور بخش خصوصی و نمایندگان بخش دولتی به منظور تببین پروژه های اقتصاد مقاومتی و رشد صادرات در افق سالهای  95 تا 99 تشکیل شد، افزود: در این کمیته، میزان رشد صادرات مورد قبول و کارشناسی شده با توجه به مزیتهای داخلی استان تهران، تا پایان سال 95 ، 14 درصد تعیین شد.

وی بیان کرد: اینکه نسبت به سال گذشته چه میزان رشد می توانیم داشته باشیم و این میزان رشد را تا به کجا می توان ادامه داد، از موضوعاتی است که در جلسات کمیته مشترک با بخش خصوصی در حال انجام است.

مس فروش ادامه داد: در حال حاضر یک برنامه اولیه با میزان 14 درصد رشد تا پایان امسال تعیین شده است اما با توجه فراهم ساختن زیرساختها و کمکهایی که به صادرکننده و واحدهای تولیدی ارائه خواهد شد، این میزان رشد را ارتقا خواهیم داد.

وی افزود: در این جلسه با صادرکنندگان به توافق رسیدیم که فعلا تا پایان امسال رشد 14 درصد را داشته باشیم و با توجه به زیر ساختهایی که انجام می شود بتوانیم برای سال آینده هم پیش بینی های خوبی داشته باشیم.

به گفته مس فروش این تیم کارشناسی با حضور بخش خصوصی و نمایندگان بخش دولتی به حلاجی وضعیت صادرات می پردازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه حل مشکلات بخش صادرات از مهمترین مواردی است که در این کمیته پیگیری می شود، گفت: بخش وسیعی از حوزه صادرات کشور از طریق استان تهران انجام می شود، مثلا 75 درصد خدمات فنی مهندسی کشور در استان تهران سازماندهی می شود، نزدیک به 68 درصد از ترانزیت کشور از طریق شرکتهایی است که در استان تهران فعالیت دارند، 20 درصد گردشگری کشور از طریق شرکتهای مستقر در تهران انجام می شود، نزدیک به 65 درصد تولید ناخالص داخلی کشور در استان تهران است و در مجموع 25 درصد صادرات کشور را استان تهران پوشش می دهد.

انتهای پیام

https://thmporg.ir/vdcbuwb5prhbw.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما