انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اسناد توسعه ای تهران| تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب مناطق ۱۷ و ۱۸ تا ۹۹
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بر اساس اجرای اسناد  توسعه ای تهران تاکنون از ۴۸۸ کیلومتر شبکه فاضلاب طراحی‌شده برای مناطق ۱۷و۱۸ تهران ۴۱۲  کیلومتر شبکه در این مناطق اجرا شده است.

در منطقه ۱۷ شهرداری تهران با وسعتی در حدود ۸۲۲ هکتار و حدود ۲۷۳ هزار نفر جمعیت، حدود  ۱۷۹,۶ کیلومتر شبکه فاضلاب طراحی شده است که با وجود بافت فرسوده و ریزشی‌بودن خاک منطقه و معابر کم‌عرض، حدود ۱۷۴.۶ کیلومتر آن به طور کامل اجرا شده است.

همچنین از میزان متراژ اجراشده حدود ۱۴۳,۳ کیلومتر به تصفیه‌خانه جنوب متصل شده و در حال بهره‌برداری است و ۲۷ کیلومتر در محدوده بالای خیابان رشیدی جهان در حال نصب انشعاب است و پس از نصب به تصفیه‌خانه جنوب وصل می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

باید گفت حدود ۴,۳ کیلومتر از خطوط اجرا شده هم به دلیل وجود انفصال و پروسه ساخت تصفیه‌خانه فیروزبهرام امکان بهره‌برداری وجود ندارد و حدود پنج کیلومتر در محدوده منطقه ۱۷ شهرداری ‌مانده است که اسناد مناقصه برای محدوده باقی‌مانده تهیه شده و در مرحله انتخاب و ابلاغ پیمانکار است که با اجرای این متراژ، شبکه جمع‌آوری فاضلاب در محدوده منطقه ۱۷ تکمیل می‌شود.

در منطقه 18 تهران هم اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه به دلیل جنس خاک که اغلب مخلوط رودخانه‌ای و ریزشی است و وجود تأسیسات آب (خط انتقال آب رینگ تهران در خیابان الغدیر)، مخابرات، گاز  و طرح احداث بزرگ‌راه بروجردی با مشکلاتی همراه بوده است.

اما با وجود تمامی مشکلات از ۳۰۹ کیلومتر شبکه لوله‌گذاری فاضلاب در منطقه ۱۸ شهرداری، حدود ۲۶۸،۸ کیلومتر اجرا شده و ۴۰ کیلومتر از محدوده مانده است که حدود سه کیلومتر در محدوده بالای بلوار معلم و ۹ کیلومتر در محدوده خیابان خلیج فارس در حال اجراست و ۲۸ کیلومتر نیز به دلیل معارض در این محدوده در حال حاضر قابل اجرا نیست و در صورت رفع معارض اجرا خواهد شد.

https://thmporg.ir/vdcj.me8fuqemxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما