انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بیست‌ و یکمین فستیوال دولتمردان پایتخت با انتخاب ۱۲ دستگاه برگزیده
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، شورای‌ عالی‌ اداری‌ در سال 75، بنا به‌ پیشنهاد سازمان‌ اداری‌ و استخدامی‌ كشور و به‌‏ منظور "شناسایی‌ و تقدیر از كارمندان‌ نمونه‌ كه‌ با برخورداری‌ از وجدان‌ كاری‌ عمیق‌ و رعایت‌ انضباط‌ اجتماعی‌ و با تلاش‌ چشم‏گیر و سخت‌كوشی‌ فوق‌العاده‌" منشاء خدمات‌ مفید و ارزنده‌ برای‌ دستگاه‌های‌ خود و جامعه‌ اداری تصویب‌ کرد و با ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل های مربوطه به تمامی دستگاه‌های اجرایی، اقدامات لازم در این خصوص عملیاتی شد.

در سال ۱۳۸۱ و به استناد اصل یكصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با تصویب و ابلاغ آیین‌نامه ارزیابی عملكرد دستگاه‌های اجرایی كشور بر اساس انتخاب دستگاه­ های‌ نمونه علاوه بر سطح ملی، انتخاب دستگاه نمونه در "سطح استانی" نیز به جشنواره شهید رجایی اضافه شد. دستگاه های منتخب، همه ساله بر اساس دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های اجرایی مورد تشویق قرار گرفته اند.



در ادامه با مطرح شدن ماده ۱۴۲ قانون برنامه چهارم توسعه و فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات كشوری "ارزیابی عملكرد و برگزاری جشنواره شهید رجایی" اهمیت دوچندانی پیدا کرد و تبدیل به یكی از مباحث قابل توجه در نظام مدیریت عملكرد شده است. بدین صورت كه از سال ۱۳۸۷ و مطابق با ابلاغ قانون مدیریت خدمات كشور، تدوین آیین ­نامه­ ها و دستورالعمل­ های اجرایی فصل ۱۱ (مواد ۸۱ و ۸۲) صورت گرفته و ابلاغ گردیده است و در حال حاضر نیز ادامه دارد. در واقع در این دوره، مدیریت عملكرد جایگزین ارزیابی عملكرد شده ­است و نحوه انتخاب كارمندان نمونه نیز تغییر یافته است. بدین صورت كه پس از انتخاب دستگاه و یا واحد نمونه در محور یا موضوع خاص، آن دستگاه یا واحد برگزیده، یك تیم كاری فعال در همان موضوع خاص را به عنوان مدیر یا كارمند نمونه معرفی می­كند تا در جشنواره مورد تقدیر قرار گیرد.

گفتنی است؛ در دولت یازدهم، جشنواره شهید رجایی در سال اول و سوم در سطح كشوری برگزار شده است و در اكثر استان­ها و دستگاه­ های اجرایی نیز همه ساله این جشنواره برگزار میشود.

*بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان تهران

براساس این گزارش؛ 13 شهریور ماه سال جاری، بیست و یکمین دوره جشنواره شهید رجایی استان تهران با شعار "افزایش اعتماد عمومی با ارتقاء فرهنگ سازمانی، شفافیت، سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک" در سالن جلسات استانداری تهران با حضور "جمشید انصاری" معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری استخدامی کشور، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، نعمت اله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران آغاز بکار کرد.

1024xauto_3k1a3840.jpg (1024×683)

در این دوره از جشنواره که نتیجه ارزیابی عملکرد دستگاه ها در سال 97 بود، 6 دستگاه اجرایی در 6 گروه، 6 فرماندار، 3 بخشدار، 3 مدیر برتر، 6 دستگاه اجرایی در بخش شاخص های عمومی و اختصاصی، 3 دستگاه برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی، یک دستگاه در بخش رضایتمندی ارباب رجوع و 12 تیم کاری از 12 نهاد و دستگاه اجرایی به عنوان برگزیده های این دوره از جشنواره شهید رجایی معرفی شدند.

همچنین برای اولین بار در کشور از نظر خبرگان برای تعیین برترین فرمانداران و بخشداران استفاده شد و  شاخص های توسعه ای مبتنی بر برنامه ششم توسعه در این دوره از ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی امتیاز ویژه ای داشت.



*ترکی: برنامه ریزی برای اجرای 7 برنامه تحول اداری

در این برنامه "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نظام اداری ما سال هاست در حوزه تغییر و تحول در سطح کشور و استان مطرح میشود اما اهمیت آن در این است که ارتباط آن با بدنه مردم بیشتر باشد تا اثرگذاری آن افزایش یابد.(اینجا)

*معاون رئیس جمهور: اقدامات استان تهران نوعی الگوسازی برای دیگر استان ها است

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور هم با اشاره به ضرورت نگاه ویژه به استان تهران جهت توسعه دولت الکترونیک بر الگو بودن اقدامات استان تهران برای دیگر استان ها تاکید کرد.(اینجا)

*تاکید استاندار بر توسعه دولت الکترونیک با هدف افزایش سرمایه اجتماعی

استاندار تهران با اشاره به لزوم حرکت در مسیر ارتقای فرهنگ سازی و افزایش پاسخگویی بر توسعه دولت الکترونیک جهت افزایش اعتماد اجتماعی تاکید کرد.(اینجا)

در ادامه این جشنواره، حسین صبوری به عنوان  شرکت منتخب این جشنواره با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با تاکید بر اینکه کارکنان این شرکت همواره تمام تلاش خود را در راستای احترام به حقوق شهروندان و تسهیل در روند کاری آنان سرلوحه کار خود قرار داده اند، تصریح کرد: ارائه خدمات غیرحضوری، کاهش تلفات، حذف قبوض کاغذی برق،راه اندازی اپلیکشن همراه برق بخش کوچکی از اقدامات ما  به همت نیروهای تلاشگر این شرکت است.

 همچنین مديركل استاندارد تهران به عنوان نماينده دستگاه های برتر، به تشريح اقدامات و دستاوردهای اين اداره كل پرداخت.

وی گفت: علاوه بر وظایف ذاتی این اداره کل، امسال استاندارد سازی ارائه خدمات به ویژه در هتل های استان تهران را صورت خواهیم داد، در سال گذشته تاسیسات گرمایشی دستگاه های اجرایی استان را مورد بازرسی قرار دادیم و با استاندارد سازی این دستگاه ها کاهش آلودگی هوا را شاهد بودیم.

به گفته او وضعیت مطلوبی در ارائه خدمات در نمایندگی های مجاز خودرو  در استان تهران شاهد نیستیم و برای نخستین بار در کشور  در استان تهران به  استاندارد سازی محصولات شرکت های دانش بنیان ورود کردیم.

تقدیر از برگزیدگان دستگاه های اجرایی، مدیران و تلاشگران عرصه خدمت به مردم نقطه پایانی این جشنواره بود.



*6 فرماندار برتر استان تهران:

 "سیاوش شهریور" فرماندار شهرستان شمیرانات، "مهدی یوسفی جمارانی" فرماندار شهرستان فیروزکوه، "حسین کاغذلو" فرماندار شهرستان ورامین، "حسین توکلی کجانی" فرماندار شهرستان ملارد، "بهمن خطیبی" فرماندار شهرستان قرچک، و "عیسی فرهادی"  فرماندار شهرستان تهران

*3 مدیر برتر استان تهران:

"مسعود قادی پاشا" مدیرکل پزشکی قانونی  استان، "رضا گل محمدی" مدیرکل ورزش و جوانان استان، "ناهید حیدری" مدیر تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ

*دستگاه های برگزیده تهران در 6 گروه:

"بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان" در گروه حمایتی، سلامت و بهداشت، "اداره کل استاندارد استان" در گروه زیربنایی و تولیدی،  "اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی" در بخش عمومی، اجتماعی و قضایی، شرکت "توزیع نیروی برق تهران بزرگ" در گروه شرکت ها، بانک ها و بیمه ها، "اداره کل بهزیستی استان" در گروه حمایتی، سلامت و بهداشت، و "سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران" در گروه علمی، فرهنگی و آموزشی

*دستگاه های برگزیده تهران در بخش شاخص های عمومی

سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

*دستگاه های برگزیده تهران در بخش شاخص های اختصاصی

 سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران

جایزه رضایتمندی مردم استان تهران از دستگاه ها به ثبت احوال استان تهران رسید

*بخشداران برگزیده استان تهران

رضا خانی" بخشدار پاکدشت، "الهام سادات نگارنده" بخشدار اسلامشهر، "صمد حسینی" بخشدار مرکزی رباط کریم، "محمد حیدری" بخشدار جواد آباد، "رضا خدادادی" بخشدار بومهن، "رحیمی" بخشدار شهریار

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcc.1qia2bqpsla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما