انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
میزان مصرف آب و برق تهرانی ها اعلام شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور سید حسین هاشمی استاندار، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،معاونان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران برگزار شد مدیران کل شرکت های توزیع نیروی برق تهران بزرگ و استان تهران، برق منطقه ای تهران، آبفا و آبفار و آب منطقه ای استان، جزییات برنامه های خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ارائه کردند.

 پیش بینی مصرف بیش از 9 هزار مگاوات برق در تهران

در ابتدای جلسه سیدمحمد هاشمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ هدفگذاری اصلی این شرکت را تامین برق مطمئن و پایدار برای پایتخت عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما بهره برداری از ظرفیت ها برای تحقق این مهم است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود پیک مصرف برق شهر تهران در سال جاری 9 هزار و 500 مگاوات باشد تصریح کرد: تولید کنونی حدود 11 هزار مگاوات است.

هاشمی با اشاره به بالاتر بودن میزان تولید نسبت به مصرف یادآور شد: میزان مصرف برق در شبکه سراسری و نیز محدودیت های تجهیزات انتقال از جمله نگرانی های احتمالی در این حوزه است.

کاهش سه درصدی تلفات برق در تهران

سید علی بربند، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران نیز در این جلسه گفت: تلفات برق در شبکه توزیع از 12 و 2 دهم درصد در امسال به 9 و نیم درصد در برنامه پنج ساله خواهد رسید.

وی درباره هوشمند سازی کنتورهای برق نیز گفت: تا سال آینده 41 هزار کنتور هوشمند نصب خواهد شد. بر اساس برنامه های بلند مدت تا 60 درصد شبکه برق استان هوشمند خواهد شد.

بربند اضافه کرد: تولید انرژی های تجدیدپذیر با استفاده از قراردادهای فاینانس با کشورهای آفریقای جنوبی،آلمان و کره در دستور کار است. همچنین 10 مگاوات برق از انرژی خورشیدی با استفاده از امکانات داخلی تهیه شده و این میزان تا 175 مگاوات خواهد رسید.

بربند اضافه کرد: سال گذشته 23 مگاوات برق از انرژی های تجدیدپذیر در استان تهران شد و امسال نیز 38 مگاوات تولید می شود.

اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی برای بهینه سازی شبکه برق

قربانعلی فلاح معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای تهران نیز در این نشست با بیان اینکه این شرکت تا افق 1404 به حدود 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای بهینه سازی و توسعه شبکه نیاز دارد افزود: برنامه ریزی برای توسعه شبکه، بودجه ریزی مناسب، تحقیق و توسعه، کاهش زمان اجرا و هزینه پروژه ها، بهره برداری مناسب و با استفاده از روش های بهینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های در دستور کار این شرکت است.

وی تصریح کرد: در همین راستا احداث 50 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در سال 95 انجام می شود.

فلاح با بیان اینکه شرکت برق منطقه ای تهران در زمینه انتقال دانش و فناوری فعال است خاطرنشان کرد: ساخت بیش از سه هزار پست فوق توزیع و 84 پست انتقال در  دستور کار است که قرار است با سرمایه گذاری خارجی انجام شود.

سرانه آب برای هر تهرانی 351 مترمکعب

خسرو ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران نیز در این نشست با اشاره به محدودیت های آبی استان گفت: سرانه آب در استان تهران برای هرنفر 351 مترمکعب است در حالی که این مقدار در کشور یکهزار و234 مترمکعب است.

وی تصریح کرد: با توجه به پایین بودن سرانه آب برای شهروندان استان، نیاز به انتقال آب از سایر حوزه ها به تهران وجود دارد.

ارتقایی به منابع  و مصارف آب های زیرزمینی استان تهران اشاره کرد و گفت: حدود دو میلیارد و 600 میلیون متر مکعب میزان برداشت از آب های زیرزمینی استان است. سالانه حدود 150 میلیون متر مکعب اضافه برداشت در آبخوان های آبرفتی و دشت های استان تهران صورت می گیرد که باید کاهش یابد.

ارتقایی تصریح کرد: 46 درصد از مصرف آب در استان تهران مربوط به بخش کشاورزی، 19 درصد به صنایع و خدمات و 35 درصد برای آب شرب شهروندان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران به برنامه های در دستور کار این شرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت: مسدود کردن سه هزار چاه غیرمجاز، نصب دو هزار کنتور فهام و 252 کنتور حجمی از جمله وظایف این شرکت در سال 95 است.

وی گفت: در سال 94 بیش از یکهزار و 506 حلقه چاه مسدود شد و به عبارت بهتر از برداشت 797 میلیون متر مکعب آب جلوگیری شد.

ارتقایی از بروزرسانی سامانه اطلاعاتی شرکت آب منطقه ای خبر داد و افزود: در سال 95 آماربرداری سراسری منابع آبی استان تهران انجام می شود.

به گفته وی میانگین بارش های استان تهران از ابتدای سال جاری آبی(مهرماه) 232 و نیم میلی متر بوده است.

https://thmporg.ir/vdcd2s0x6yt0k.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما