انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ایجاد شهرک پوشاک با اشتغال مستقیم ۶ هزار نفر در استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،از میان 26 پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی استان تهران که قرار است تا پایان سال 98 به پایان برسد، 8 پروژه از جمله ایجاد شهرک صنعتی پوشاک در شهرستان ری متعلق به اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان تهران است.

براساس این گزارش، ايجاد شهرك صنعتی تخصصی پوشاك در محور جنوب غربی استان تهران و در مجاورت فرودگاه امام خمينی (ره) به منظور توسعه پايدار صنعت پوشاك است. این شهرک پتانسيل ايجاد 40000 هزار نفر شغل مستقيم را داراست. از جمله اهداف ایجاد این شهرک، گرد آوری و تكميل زنجيره ارزش در صنعت پوشاك و كاهش هزينه های توليد از طريق انجام همكاريهای مشترك و حذف هزينه های سربار، تجميع واحدهای صنعتی بزرگ و صاحب برند در شهرك پوشاك و ايجاد ارتباط بين واحدهای كوچك و بزرگ و توليد تحت برند، عرضه مستقيم محصولات در مراكز فروش  طراحی شده در شهرك تخصصی پوشاك و حذف واسطه ها،ارتقا حوزه طراحی و مد با تاسيس آموزشگاه و مدرسه طراحی در شهرك تخصصی پوشاك است.

گفتنی است؛ این پروژه طی سه سال و از سال 98 تا 1400 به بهره داری خواهد رسيد كه درسال اول 20 درصد و درسال دوم 50 درصد و درسال سوم 100 درصد پيشرفت خواهد داشت.

لازم به ذکر است، این پروژه منطبق با بندهای 5، 6، 10 و 12 سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بوده و  به 7000 ميليون ريال اعتبار نیاز دارد.

ايجاد اشتغال، ‌جذب سرمايه گذار خارجی، ارتقاء و ورود تكنولوژی روز به صنعت پوشاك كشور، جایگزینی توليدات داخل با قاچاق پوشاک از جمله مهمترین موارد اثربخش این پروژه است.

براساس این گزارش، این پروژه در حین اجرا باعث ایجاد اشتغال مستقیم 30 نفر، اشتغال غیرمستقیم 100 نفر، همچنین در دوران بهره برداری موجب اشتغال مستقیم 6 هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم 10 هزار نفر خواهد شد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdci.yarct1a55bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما