انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
حجت الاسلام اکبر حمیدزاده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران mbot.ir درباره انتظار ظهور مهدویت اظهار داشت: امید به آینده ضامن تداوم رشد و بالندگی بشر است.

وی ادامه داد: فردانگری به معنای برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای آینده است و اصل انتظار فرج جنبه غریزی و اینده نگرانه در نهاد بشر و اصلی اعتقادی در منطق تشیع و مهدویت است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدزاده بیان داشت: کار بشر به سامان نمی رسد مگر اینکه مدیریت واحدی بر جهان شکل بگیرد که لازمه آن تفاهم و تعقل و مصلحت اندیشی و نگاه حکیمانه به فردای بشر است.

امام جماعت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: بقیه الله هم جنبه اعتقادی دارد و هم در تدبیر و مدیریت جهانی خودش را می تواند نشان دهد.

حجت الاسلام حمیدزاده با اشاره به پیرایه هایی که چند دهه اخیر درباره ظهور مهدویت پیدا شده، تصریح کرد: طرح برخی موضوعات در مورد علایم و شرایط ظهور امام عصر همچون ترویج فساد و ظلم در جامعه از برداشت های غلط و انحرافی درباره مهدویت است.

وی با تاکید بر اینکه مهدویت ریشه در عقلانیت و خردورزی دارد، گفت: لازمه پذیرش امام عصر تکامل عقل بشری است و نه ترویج فساد و ظلم و تباهی.

امام جماعت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: براساس احادیث موجود، کسانیکه برای ظهور امام عصر(عج) زمان تعیین می کنند دروغگو و رمال هستند چراکه مسیله ظهور ایشان فقط در اختیار خداوند است.

وی تصریح کرد: در صورت رواج تفکرات مرتبط به دیدار فلان شخص با امام عصر به فرصت طلبان در جهت تحریف عقاید خود فرصت داده ایم و همواره باید با عقلانیت و خردورزی مسئله مهدویت را مورد برسی قرار دهیم.

حجت الاسلام حمیدزاده به ذکر"دولت کریمه" مختص دولت و حکومت امام عصردر دعای افتتاح اشاره و بیان داشت: تجسم عدالت در زندگی بشری است و یک معنا از انتظار این است که عمرمان را طوری برنامه ریزی کنیم که زمینه ظهور امام عصر فراهم شود.

وی اضافه کرد: مجموعه زیبایی های یک مدیریت سالم از عدالت، فقرزدایی، فسادستیزی، ظلم ستیزی، تبعیض ستیزی، رانت ستیزی و توجه به اندیشه سترگ توحید در جوامع توحیدی مورد توجه است.

امام جماعت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: ظهور امام زمان به معنای ذلت فرصت طلبان و منافقان است که نتوانستند با جریان حق خود را انطباق دهند و این نظام بر محور وجود مقدس حضرت مهدی پیام آور عزت برای جهانیان اسلام است.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcgru9x4ak9t.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما