انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
آمادگی دولت برای رشد ۸ درصدی اقتصاد/پرداخت معوقات حقوقی در خرداد ماه
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ محمد باقر نوبخت در حاشيه برگزاري شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان‌هاي منطقه يك كشور در ساري اظهار داشت: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور نيز اين بودجه را به زودي به استان‌هاي كشور ابلاغ مي‌كند.

وي ادامه داد: با ابلاغ بودجه سال ۹۵، حقوق و مزاياي كاركنان دولت و معوقه دو ماه نخست امسال در فيش حقوقي خرداد ماه اعمال و پرداخت مي‌شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور گفت: تلاش اين سازمان براي تاييد بودجه سال ۹۵ پيش از سال جاري در مجلس شوراي اسلامي براي بروز كردن پرداخت‌هاي دولت به‌ خصوص به كارمندان صورت گرفت.

آمادگي دولت براي واگذاري دو هزار طرح نيمه تمام عمراني كشور به بخش خصوصي

نوبخت از آمادگي دولت براي واگذاري تمامي دو هزار طرح نيمه تمام عمراني كشور به بخش خصوصي خبر داد و گفت: دولت هيچ مشكلي براي واگذاري اين طرح‌ها به بخش خصوصي نخواهد داشت و در اين راستا نيز سرمايه‌گذاران بخش خصوصي از حمايت‌هاي دولتي بهره‌مند مي‌شوند.  

وي احياي هفت هزار و ۷۰۰ واحد توليدي و صنعتي با ۱۶ هزار ميليارد تومان را از ديگر برنامه‌هاي حوزه اقتصادي در سال جاري اعلام كرد و افزود: اعتبار لازم براي احياي اين واحدهاي توليدي و صنعتي كه عمده آنها با مشكل مالي مواجهند، تامين شده است.  

معاون رييس‌جمهور گفت: سهم اعتباري و پروژه‌هاي قابل احياي استان‌ها، پيش‌بيني شده است و بزودي سهم اعتباري براي احياي واحدهاي توليدي و صنعتي ابلاغ مي‌شود.

وي با اشاره به در پيش بودن اجراي برنامه ششم توسعه كشور گفت: در اين برنامه استان‌هاي كشور به ۹ منطقه تقسيم و سهم اعتباري هر استان نيز با توجه به مشابهت اقليمي، صنعتي و ظرفيت‌هاي پنهان تخصيص مي‌يابد.  

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي افزود: همچنين براساس برنامه ششم تمام استان‌ها علاوه بر برنامه توسعه پنجساله، برنامه توسعه منطقه‌اي نيز خواهند داشت.  

رشد ۲ برابری توليد و صادرات نفت از قبل برجام/آمادگی دولت برای رشد اقتصادي ۸ درصدی

محمد باقر نوبخت، معاون رييس جمهور و رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور در جلسه شوراي اداري استان، ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهداي مازندراني مدافع حرم، يادآور شد: شهيدان والامقام مدافع حرم كه با نهادن جان خود در طبق اخلاص به رسالت ديني خود عمل نمودند، موجب مباهات و افتخار مردم ايران اسلامي و مازندران ولايي هستند.

معاون رييس جمهور با اشاره به اين كه يكسال از زمان خدمت‌گزاري دولت يازدهم باقي مانده است و دولت مجموعه‌اي بزرگ است كه در كنار ديگر قوا، مجموعه سياست‌هاي نظام را دنبال مي‌نمايد، افزود: همه وظيفه داريم در تمامي عرصه‌ها نسبت به ارتقا جايگاه بين‌المللي نظام و اعتلاي كشور مجدانه اهتمام نماييم.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، با طرح اين پرسش كه براي جمع‌بندي اقدامات دولت تدبير و اميد، بايد ببينيم كه در اين ۳ سال چه كرده‌ايم، گفت: براي رفع مشكلات اقتصادي كشور، دولت يازدهم با مشكلي بزرگ بنام تحريم روبرو بود و براي هرگونه اقدام در جهت تحقق سند چشم‌انداز و شكوفايي علمي، اقتصادي، فرهنگي و... كشور مي‌بايست ديوار ظالمانه تحريم و تهديد فرو مي‌ريخت.

وي با بيان اينكه برجام مورد توافق قرار گرفت و از سوي مجلس تصويب و از سوي شوراي عالي امنيت ملي و مقام معظم رهبري تاييد شد، تصريح كرد: برجام، يك موفقيت ملي بزرگ بود و در آن خط قرمزها رعايت گرديد و حق ملت بزرگ ايران در داشتن چرخه سوخت هسته‌اي توسط دنيا به رسميت شناخته شد.

نوبخت با اشاره به اين كه مهم‌ترين تحريم‌ها، تحريم نفتي، بانكي و عدم وجود نقل و انتقالات بود، بيان داشت: اكنون مي‌توان اعلام كرد كه ميزان توليد و صادرات نفت نسبت به قبل از برجام ۲ برابر شده است.

معاون رييس جمهور، عنوان كرد: پس از برجام، ۹ رييس جمهور، ۵ نخست وزير، ۳ رييس مجلس سنا و ۱۸ وزير امور خارجه در جهت مشاركت با ايران براي سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مختلف به كشور آمده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاكيد كرد: تمام اين دستاوردها را مرهون خون شهيدان از جمله شهداي مدافع حرم هستيم كه جمهوري اسلامي ايران را كشوري اين چنين با ثبات در جهان معرفي كردند.

نوبخت با اشاره به اين كه مساله و مانع ديگر شكوفايي اقتصادي در آغاز بكار دولت تدبير و اميد، تورم فزاينده و رشد منفي اقتصادي ۸/۶ درصدي بود، اظهار داشت: تورم نقطه به نقطه فروردين امسال كه ۷/۷ درصد بوده، در ارديبهشت ماه به ۶/۸ درصد رسيده است و رشد اقتصادي كشور در ۳ ماهه پاياني سال ۹۴ به مثبت ۲ درصد و رشد صنعت كه منفي ۹ درصد بوده به مثبت ۶ دهم و كشاورزي به ۵/۵ درصد رسيده است.

معاون رييس جمهور با اشاره به اينكه دولت خود را براي رشد اقتصادي ۸ درصد آماده نموده است، گفت: براي سال ۹۵ نيز رشد اقتصادي ۵ درصد پيش‌بيني شده كه مجامع جهاني توان ايران را براي دست‌يابي به اين عدد مورد تاييد قرار دادند.

شناسنامه ۷۵۰۰ واحد توليدي غيرفعال تهيه شده است

نوبخت با بيان اينكه شناسنامه ۷۵۰۰ واحد توليدي غيرفعال تهيه شده است، ابراز نمود: در ۲ ماه گذشته ۱۶ هزار ميليارد تومان به صورت تسهيلات و ۸۰۰ ميليارد تومان در قالب يارانه براي فعال نمودن واحدهاي توليدي اختصاص يافته است.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با اشاره به اينكه هم‌ اكنون چهار هزار واحد صنعتي تكميل شده در كشور داريم كه آماده راه‌اندازي هستند ولي به علت مشكل سرمايه در گردش تاكنون فعاليتشان آغاز نشده، بيان داشت: رونق توليد از اولويت‌هاي دولت است و تا پايان امسال بايد محضر مقام معظم رهبري گزارش فعال شدن واحدهاي توليدي راكد را ارائه دهيم.

نوبخت، افزود: سه هزار و ۲۰۰ واحد نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي بالا و داراي اولويت هم در كشور شناسايي و براي راه‌اندازي آنها تا پايان امسال برنامه‌ريزي شده است.

وي با اشاره به اينكه ۲ هزار طرح عمراني نيمه ‌تمام در كشور وجود دارد كه تكميل آن بالغ بر ۵۰۰ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، افزود: در راستاي تحقق وجه مردمي ‌كردن اقتصاد بايد بسياري از اين طرح‌ها را به بخش خصوصي واگذار نمود.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌‌ريزي با بيان اينكه نقشه راه توسعه ۵ ساله استان‌هاي كشور بايد تدوين شود، تصريح كرد: در اين برنامه، چالش‌ها و ظرفيت‌هاي توسعه‌اي بايد به طور دقيق مورد ارزيابي قرار گيرد.

نوبخت با اشاره به اين كه برنامه توسعه استان‌هاي شمالي كشور در قالب مشاركت و هم‌افزايي اين استان‌ها و كارگروه‌هاي كاري، اجرايي خواهد شد، اظهار داشت:‌ براي توسعه شمال ايران نيازمند همت، همدلي و تشريك مساعي هستيم.  

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdchtwnid23nx.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما