انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری میان  استانداران ایران و کره جنوبی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، mbt.ir «سیدحسین هاشمی» با «لی سی جونگ» استاندار چونگ چیونگ شمالی کره جنوبی در تهران با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

اولویت های سرمایه گذاری در استان تهران

سید حسین هاشمی استاندار تهران در این دیدار با اشاره به سوابق حضوردر گروه دوستی پارلمان ایران و کره جنوبی گفت: در زمان حضور بنده در مجلس شورای اسلامی ارتباط خوبی در سطح پارلمانی و وزارتخانه‌ای دو طرف برقرار بوده است.

هاشمی با بیان اینکه روابط بین دو کشور ایران و کره جنوبی همواره از سطح خیلی خوبی برخوردار بوده است تصریح کرد: سفر رییس جمهور کره جنوبی با هیات همراه به تهران اوج این همکاری را نشان داد.

وی به سابقه ارتباط ایران با کره جنوبی در دوران جنگ ایران و عراق نیز اشاره کرد و افزود: در مدت زمان تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، رکودی در بین روابط دو کشور شاهد بودیم که پس از تفاهم ایران با ۱+۵ مسیر برای همکاری فراهم شده است.

استاندار تهران صنایع طب سنتی کره جنوبی را در ارتباط ایران با کره جنوبی مهم دانست و عنوان کرد: در دنیای امروز تمایل به سمت داروهای سنتی بیشتر از شیمیایی است و این شرایط در کشور کره جنوبی به خوبی فراهم است.

هاشمی با تاکید بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری مشترک با کره جنوبی و استان چونگ چیونگ شمالی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اصلی توسعه ایران مورد توجه و حمایت دولت است.

وی افزود: ‌شرکت‌های کره‌ای و ایرانی به هر تفاهمی برسند دولت از آن‌ها حمایت می‌کند.

استاندار تهران ادامه داد: ‌در زمینه همکاری با استان چونگ چیونگ علاوه بر حمایت از سرمایه گذاران کره‌ای زمینه همکاری و صادرات را فراهم می‌کنیم.

هاشمی بر تقویت ارتباط بخش خصوصی دو استان تهران و چونگ چیونگ تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاران کره‌ای در هر زمینه آماده همکاری باشند حمایت می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های استان تهران گفت: استان تهران ۱۳. ۵ میلیون نفر جمعیت دارد که ۸. ۵ میلیون نفر از آن در شهر تهران زندگی می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: صنایع کشاورزی، ‌های تک، امور بازیافت زباله‌ها، تصفیه فاضلاب و بهسازی مسیر ریلی و جاده‌ای از اولویت‌های سرمایه گذاری استان تهران هستند.

استاندار تهران به محدودیت ایجاد و فعالیت صنایع تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران اشاره کرد و گفت: ۱۷ هزار واحد صنعتی در استان تهران فعال هستند که نیاز به نوسازی دارند که این بخش یکی از زمینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری با کره جنوبی است.

وی مناطق ویژه و منطقه آزاد اقتصادی را مکان مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک برشمرد و افزود: ‌ اولویت ما سرمایه گذاری مشترک است.

آمادگی کره جنوبی برای برقراری ارتباط در بخش صنایع دارویی و طب سنتی با ایران

در ادامه لی سی جونگ استاندار چونگ چیونگ شمالی با اشاره به اهمیت ملاقات با استاندار تهران و برقراری ارتباط با استان تهران افزود: امیدواریم این سطح از روابط با تهران ادامه داشته باشد.

استاندار چونگ چیونگ شمالی با ابراز امیدواری از ادامه همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی گفت: ‌ رفع تحریم‌ها علیه ایران شرایط امیدوار کننده‌ای در برقراری روابط فراهم کرده است.

وی در ادامه از آمادگی کره جنوبی برای برقراری ارتباط در بخش صنایع دارویی و طب سنتی با ایران خبر داد و افزود: امیدواریم با حمایت ایران در بخش سرمایه گذاری طب سنتی در ایران پیشرفت کنیم.

استاندار چونگ چیونگ با اشاره به اهمیت ارتباط با ایران در حوزه سرمایه گذاری مشترک گفت: ‌مهم‌ترین صنایع کره جنوبی برای برقراری ارتباط در بخش‌های بیوتکنولوژی، لوازم بهداشتی، انرژی خورشید و صنایع ارگانیک است و شرکت‌های معتبری در این بخش‌ها آماده برقراری ارتباط با ایران هستند.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcakunu149ne.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما