انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
حل اختلاف های بررسی شده در کارگروه پیمان و ضوابط فنی در سال ۹۷
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، معاونت نظام فنی و اجرایی استان تهران، گزارشی از حل اختلاف های بررسی شده در کارگروه پیمان و ضوابط فنی این معاونت در سال 97 ارائه کرد. 

*جزئیات این گزارش به شرح ذیل است:

1) بررسی درخواست استانداری تهران در خصوص رسیدگی به اختلاف شورای شهر شمشک با شرکت پیمانکاری شهرساز شایگان در قرارداد اجرای تصفیه خانه شمشک

2) بررسی حل اختلاف شرکت ساختمانی همراهان کیمیا با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در قرارداد احداث ساختمانی همراهان کیمیا با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در قرارداد احداث ساختمان مدیریت بحران و درخواست اجرای مفاد بخشنامه شماره 94/174733 مورخ 94/7/22 مربوط به بیمه طرح های عمرانی(3 جلسه)

3) بررسی حل اختلاف شرکت نوید صنعتگران سازه با شهرداری اندیشه در قرارداد اجرای عملیات لکه گیری آسفالت معابر سطح شهر اندیشه

4) بررسی درخواست استانداری تهران درخصوص دلایل فسخ پیمان عملیات انسداد چاه های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه بداشت منابع ب و توقیف دستگاه های حفاری غیرمجاز در محدوده شرق استان تهران منعقده بین شرکت آب منطقه ای تهران و شرکت افروغ بنا

5) رسیدگی به اختلاف اداره کل استاندارد با شرکت مهندسین مشاور آیگان در قراردادهای انجام مطالعات خدمات مرحله اول و دوم ساختمان اداره کل استاندارد (2جلسه)

6) رسیدگی به اختلاف شرکت پیمانکاری پل ساختمان تکسازان با شهرداری اندیشه در قرارداد 1/15531 مورخ 97/6/21 با موضوع تکمیل فاز 4 سرای محله فاز 2 اندیشه

7) حل اختلاف قرارداد گازرسانی به شهرک صنعتی شمس آباد منعقده بیم شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و شرکت مهندسین مهر خاوران شریف

8) رسیدگی به اختلاف شرکت پیمانکاری رهبان گستر پارسی با شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در قرارداد 21731-95/ف مورخ 95/9/13 با موضوع اجرای جداول و آسفالت معابر و فنس کشی ناحیه صنعتی آیینه ورزان و شهرک صنعتی دماوند

9) رسیدگی به اختلاف شرکت پیمانکاری رهبان گستر پارسی با شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در قرارداد 174-96/ف با موضوع احداث و تکمیل سردرب های ورودی فاز 1 و 2، محوطه سازی ورودی ها و میدان صنعت شهرک صنعتی خوارزمی

گفتنی است؛ دفتر فنی از اولین تشکیلات سازمان برنامه و بودجه در سال 1338 تاکنون، با ايجاد ابزارهای مورد نياز برای توسعه كشور، مسئولیت تعیین معیارها، استانداردها و همچنین اصول کلی و شرایط عمومی قراردادهای مربوط به طرح ­های تملک دارایی‌های سرمایه ­ای را بر عهده داشته است.

اگر تا قبل از قانون برنامه و بودجه، ضرورت‌های توسعه و ماموریت‌های سازمانی، ایجاد دفتر فنی را برای اجرای كمی و کیفی طرح‌های عمرانی لازم و ضروری نشان می‌داد؛ بعد از تصویب قانون برنامه و بودجه در سال 51، این مهم در راستای مديريتی، جنبه قانونی یافت و سپس در چارچوب ماده (34) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه نیز استقرار نظام فنی واجرایی یکپارچه از شروط افزایش کارآمدی و اثربخشی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دانسته شد و سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی اين نظام هويت يافت كه اين موضوع، در ذيل وظايف امور نظام فنی و اجرايی تبلور يافته است.

و اینک، سازمان برنامه و بودجه ذیل اصول حاکم بر نظام فنی و اجرایی يكپارچه، شامل: یکپارچگی، شفافیت، مشارکت، پاسخ­گویی و بهبود مستمر و با هدف افزایش کارآیی و اثربخشی طرح های تملک دارایی­ های سرمایه ­ای، موظف به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت و پایش مستمر نظام فنی واجرایی یکپارچه کشور است.

*شرح وظایف مدیریت نظام فنی و اجرایی و دبیرخانه شورای فنی استان

_ اجرای نظام فنی و اجرایی استان در چارچوب نظام فنی و اجرایی کشور

_ همکاری در تهیه و انجام اقدامات لازم برای ترویج بکارگیری ضوابط و استانداردها و معیارهای فنی_ بررسی و تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی و ارزشیابی پیمانکاران، مشاوران و کارشناسان استان

_ انجام اقدامات لازم برای ارتقاء و تقویت ظرفیت کمی و کیفی پیمانکاران و شرکت‌های پیمانکاری استان

_ تهیه قیمت‌های پایه استانی و ضرایب منطقه‌ای باتوجه به شرایط منطقه و پیشنهاد به مراجع ذی‌ربط برای بررسی و تصمیم‌گیری

_ ایجاد بانک اطلاعاتی و مستندسازی تجربیات فنی و اجرایی

_ انجام امور دبیرخانه‌ای شورای فنی استان

_ همکاری با گروه‌های معاونت هماهنگی برنامه و بودجه درخصوص نظارت و ارزیابی طرح‌ها و رعایت چارچوب‌های نظام نظارت

_ انجام نظارت‌های تفصیلی از طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی و تهیه گزارشات نظارتی برای ارائه به مراجع ذیربط

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdci.zarct1apzbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما