انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
 تهران به سمت ۱۰۰ نقطه شهری می رود|هم اکنون ۲ استان در دل پایتخت داریم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران با حضور دکتر پورمحمدی معاون اقتصادی، و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

شهرام عدالتی در این جلسه گفت: متاسفانه جمعیت شهری و روستایی در ۶۰ سال گذشته تاکنون بالعکس شده است و جمعیت روستایی رو به کاهش شدید است.

وی افزود: ۴۵ درصد جمعیت کشور در ۵ استان قرارگرفته و شهرستان های استان تهران در ردیف پرجمعیت ترین شهرهای کشور قرارگرفته که حتی هویت تاریخی و فرهنگی هم ندارند. و این یعنی اینکه در آینده تهران دو کلانشهر اسلامشهر و شهریار متولد خواهد شد.

معاون سازمان مدیریت استان تهران اظهار کرد: در تهران نمیشود که کاربری تهران را از استان البرز جدا کرد و متاسفانه سکونتگاه های ما در بهترین اراضی کشاورزی ما قرارگرفته است. بیشترین سهم شاخص های کشور در استان تهران است و نگاه به نهران باید ملی باشد. ما با ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی از اهمیت استان خبر می دهد.

عدالتی گفت: جمعیت تهران به بالای ۱۷ میلیون نفر خواهد رسید در حالی که در مساله طلاق و کاهش باروری با چالش روبرو هستیم. 
ما ۶۰ روستای آماده شهرشدن داریم که شاید به سوی ۱۰۰نقطه شهری در تهران برویم که بیشتر در شهرری هستند و حتی ۲ استان در تهران امکان تولد داریم.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdci.3arct1ar5bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما