انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ورزشگاه آزادی و پنجره طلایی تبصره ۱۸ قانون بودجه
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ورزشگاه آزادی ورزشگاه ملّی ایران است. این ورزشگاه برای میزبانی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ که در تهران برگزار می‌شد ساخته شد. طبق گزارشی که در مهرماه سال ۱۳۹۲ در بلیچر رپورت منتشر شد، ورزشگاه آزادی در میان ۲۰ ورزشگاه برتر جهان جای گرفت.همچنین این ورزشگاه برای مدت زیادی در رسانه‌های مطرح جهان از جمله گاردین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های جهان مطرح بود.

بر اساس این گزارش هم اکنون این ورزشگاه زیر نظر وزارت ورزش و جوانان مدیریت می شود که به دعوت مدیریت ورزشگاه نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برای حمایت استان از این ورزشگاه بازدید کرد.

مدیرمجموعه ورزشی آزادی در این بازدید گفت: وسعت ورزشگاه آزادی تهران 380 هکتار است که البته قبلا 460 هکتار بود که برای توسعه بزرگراه و آزادراه و مترو واگذار شد. وضعیت تامین برق ورزشگاه آزادی تهران 4 مگاوات بوده و تامین آب مورد نیاز آن هم از طریق چاه است. 

وی حضور 9 فدراسیون ورزشی در این ورزشگاه را علت بالای مصرف انرژی عنوان کرد و گفت: هم اکنون با کمبود فضای سبز در ورزشگاه روبرو هستیم(فقط 120 هکتار فضای سبز دارد) و زمین های زیادی در این ورزشگاه قابلیت استفاده بهینه در بخش گردشگری و ورزشی و تفریحی دارد که بودجه می خواهیم.

نعمت الله ترکی گفت: بر اساس تبصره 18 قانون بودجه سال 98 می توانید بخشی از ورزشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنید که ساز و کار آن نیازمند جلسات تخصصی با بخش طرح و برنامه وزارت ورزش است.

نعمت الله ترکی در این بازدید از فدراسیون موتور سواری و سالن شنا و زمین های بکر و فضای سبز ورزشگاه بازدید کرد. نکته قابل تامل مکان و موقعیت و دسترسی عالی ورزشگاه آزادی و همچنین ایستگاه مترو ورزشگاه است که می تواند بهترین موقعیت برای توسعه فرهنگی و ورزشی و گردشگری با مشارکت بخش خصوصی باشد.

حالا باید منتظر ماند تا وزارت ورزش جلساتی را در این مورد برگزار کنند تا وضعیت ورزشگاه به بهترین شکل ممکن اداره شود.

عکس| بازدید رئیس سازمان مدیریت تهران از ورزشگاه آزادی تهران اینجا
https://thmporg.ir/vdcb.wb5urhb5wiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما