انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
پانزده مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای مناطق ۲۲ گانه پایتخت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جزئیات مصوبات سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور جمعی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و شهرداران مناطق 22 گانه تهران برگزار شد به شرح ذیل است:

با عنایت به گزارش های ارائه شده توسط رییس و دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان، نماینده های محترم مردم شریف شهرستان های تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و همکاری شهرداری تهران و مناطق 22 گانه آن در خصوص مسائل و مشکلات شهر تهران، موارد ذیل به تصویب رسید:

1- مقرر گردید گزارش عملکرد شهرداری تهران در خصوص هزینه کرد منابع حاصله از عوارض آلایندگی  را در اسرع زمان به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال گردد.

2- با عنایت به اهمیت اجرای پروژه بزرگراه شهید شوشتری، مقرر گردید پروژه مذکور که حدوداً 8 کیلومتر آن به صورت تونل از محدوده پارک ملی سرخه حصار خواهد بود لذا پس از تأیید مطالعات ارزیابی زیست محیطی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شهرداری تهران نسبت به اجرای آن در اسرع زمان پیگیری نماید.

3- مقرر گردید در خصوص ساماندهی اسناد مالکیت در برخی مناطق 22 گانه شهر تهران، کارگروهی به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و مشارکت دستگاه های اجرایی ذیربط نظیر اداره کل دادگستری استان، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل راه و شهرسازی استان و فرمانداری تهران به طور اخص برگزار گردد و اسرع زمان نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

4- درخصوص ساماندهی مسیر برق فشارقوی منطقه 16 تهران و درخصوص موارد مشابه، مقررگردید کمیته ای به ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و با حضور آقای رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، شهرداری منطقه 16، اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکت برق منطقه ای تهران و فرمانداری تهران تشکیل شود و نسبت به حل مشکل اقدام گردد.

5- مقررگردید در صورت تخصیص اعتبار ساخت به فضای آموزش عمومی و تأمین اعتبار، اداره کل راه و شهرسازی استان حداقل 3 الی5 زمین را برای احداث مدارس منطقه 22 تهران اختصاص دهد. همچنین شهرداری تهران متعهد گردید دو قطعه زمین به منظور احداث مدارس منطقه 22 تهران اختصاص و آماده سازی های زمین های مذکور را نیز انجام دهد.

6- مقررگردید با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه پایانه مسافری شرق که بیش از80 درصد است شهرداری تهران نسبت به تکمیل و افتتاح این مجموعه در هفته دولت اقدام نماید.

7- مقرر گردید در خصوص راه آهن تهران - تبریز در محدوده شهر تهران و اثرات آن در ساخت و سازهای شهری، موضوع از طریق معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با مشارکت دستگاه¬های اجرایی مرتبط در قالب یک کمیته تخصصی پیگیری گردد و اقدامات قانونی نسبت به آزاد سازی حرایم مترتب بر مسیر مورد نظر در اسرع زمان انجام گردد.

8- مقرر گردید فرایند فروش اموال مازاد اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تأیید کمیسیون ماده 5 طرح تفصیلی شهر تهران، تسریع گردد و منابع حاصل از آن به منظور ساخت و ساز مراکز آموزشی جدید در چارچوب  قوانین و مقررات اختصاص یابد.

9- موضوع احداث خطوط مترو در محدوده شمیرانات (بویژه مسیرهای شرقی و غربی) مطرح و مقرر گردید با توجه به مطالعه انجام شده در شهرداری تهران مبنی بر افزایش خطوط متروی شهر تهران از 7 خط به 11 خط مشکل مذکور مرتفع گردد.

10- با توجه به قدیمی بودن شبکه توزیع بازار شهر تهران و نواحی بلافصل پیرامون، مقرر گردید شهرداری تهران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شرکت توزیع  نیروی برق تهران بزرگ نسبت به رفع مشکل در قالب طرح بازآفرینی محدوده بازارشهر تهران در اسرع زمان اقدام نمایند.

11- مقرر گردید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به واگذاری اراضی رحمان آباد واقع در دارآباد (منطقه یک) برای احداث پست برق به منظور تأمین بخش قابل توجهی از برق شهر تهران، در اسرع زمان اقدام نمایند. 

12- با توجه به ایجاد شن چاله ها و خطرات پیرامون آن در منطقه 18 شهر تهران مقرر گردید کارگروهی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری منطقه، فرمانداری تهران و دستگاه های اجرایی ذیربط حداکثر تا پایان مرداد ماه تشکیل و موضوع را ساماندهی نمایند. 

13- مقرر گردید شهرداری تهران نسبت به پیگیری اقدامات ذیل در منطقه 20 شهرداری، اهتمام ورزد:
الف) لحاظ نمودن استانداردهای زیست محیطی در مجتمع پسماند آرادکوه.
ب) پیگیری جهت احداث و ایجاد پارک بزرگ عمومی شهر.
ج) تکمیل ایستگاه مترو

14- با توجه به وجود آثار تاریخی و فرهنگی و پتانسیل های موجود در شهرستان ری و ضرورت حفظ هویت شهرری، مقررگردید شهرداری تهران پیگیری های لازم جهت تهیه و تدوین و اجرای طرح گردشگری و بوم گردی در شهرستان مذکور، اقدام نمایند.

15- اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری تهران در خصوص تأمین زمین مورد نیاز آموزش و پرورش و برای احداث مرکز انتظامی(احداث کلانتری) در شهرستان ری همکاری و اقدام لازم به عمل آورند.

16- در پاسخ به نامه شماره 10919/126/972 مورخ 5/9/1397 اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درخصوص تمدید موافقتنامه مربوط به منطقه گردشگری درکه صرفاً به مدت یکسال موافقت گردید. ضمناً موضوع تغییر کاربری اراضی و تحولات کالبدی می بایست ازطریق کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان بررسی و جهت نهایی تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح گردد.

17- مصوبات جلسه مورخ 31/2/1398 کارگروه تخصصی آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان موضوع نامه شماره 153769 مورخ 28/3/98 کارگروه مذکور، در جلسه شورا مطرح و به تصویب رسید تا برابرقوانین،ضوابط و مقررات مربوطه اقدام گردد.

18- مصوبات جلسه مورخ 4/2/1398 کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان، موضوع نامه شماره 10037/1200/98/ص مورخ 18/3/98 کارگروه مذکور شامل دو (2) بند، در جلسه شورا مطرح شد و رأی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به شرح جدول پیوست (صفحه 3 مصوبات حاضر) ابلاغ می‌گردد تا برابر قوانین،ضوابط و مقررات مربوطه اقدام گردد.

انتهای پیام./

 

https://thmporg.ir/vdca.anuk49nu05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما