انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شهر را به شهردارانش بسپریم|ظرفیت شورای برنامه ریزی استان برای شهردارها
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، « شهرام عدالتی» در نشست با شهرداران استان تهران، با اشاره به اهمیت رابطه دولت و شهرداری ها، اظهار کرد: از قانون بلدیه تاسیس 1296 تا قانون شهرداری در سال 1334 تا به امروز هیچ زمانی رابطه دولت و شهرداری ها تعریف نشد و همواره یک رابطه یک سویه میان حکومت ملی و محلی برقرار بود.

وی با بیان اینکه تصویب لایحه مدیریت شهری بسیاری از مشکلات نظام شهری در کشور را حل می کند، افزود: این لایحه به دلیل برخی ایرادات شورای نگهبان هنوز در مجلس است.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ما هیچ وقت وارد بحث مدیریت شهری نشدیم و در هیچ جلسه دولتی درباره پارلمان محلی حرفی نزدیم اما می توانیم برای حل این مسئله از اختیارات شورای عالی استان ها و شورای برنامه ریزی استفاده کنیم.

عدالتی با تاکید بر اینکه شهرداران باید از ظرفیت شورای برنامه ریزی و توسعه استان استفاده کنند، ادامه داد: مطابق اصل 126 قانون اساسی، وظیفه مدیریت برنامه و بودجه کشور از سوی رئیس جمهوری به سازمان مدیریت استان ها تفویض اختیار شده و از این نظر اهمیت بالایی دارد.

وی خطاب به شهرداران گفت: چرا تاکنون برای حل چالش هایتان از شورای برنامه ریزی استان کمک نخواستید؟ در حالی که هر مصوبه ای در این شورا قابلیت اجرا داشته و هر تصمیم در آن، یک مصوبه قانونی است.

معاون توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به تبصره 19 قانون بودجه سال 98، افزود: برای اولین بار در این قانون اجازه داده شد تا شهرداری ها و دهیاری ها هم از این تبصره بهره ببرند. در این تبصره به دولت اجازه داده میشود با رعايت قوانين و مقررات، به منظور جلب مشاركت هر چه بيشتر بخش خصوصی و تعاونی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های منتخب جديد و نيمه‌تمام و بهره‌برداری طرح‌ها و پروژه‌های تكميل‌ شده يا در حال بهره‌برداری، در قالب سازوكار مشاركت عمومی - خصوصی،اقدام کند. 

https://thmporg.ir/vdca.0nuk49nua5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما