انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، « مسعود مرسلپور» در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور وزیر صمت در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در اسلامشهر تعداد ۱۵۰ واحد صنعتی دارای پروانه صنعتی وجود دارد، ۲۰ هزار نفر بر اساس آخرین آمار در این واحدها شاغل هستند و کل واحدهای صنفی ۷ هزار و ۱۰ واحد و ۳۰ هزار بیمه شده دارد و ۲۹ هزار و ۲۲۰ واحد صنفی و ۷۰ هزار نفر در این حوزه اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه در اسلامشهر ۸ لکه صنعتی وجود دارد، افزود: در این لکه های صنعتی ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال دارند. همچنین تعداد اتحادیه‌های صنفی مستقر در اسلامشهر برابر با کلانشهرهای تهران، تبریز و مشهد است.

مرسلپور با اشاره به وجود برجسته ترین تولید کنندگان چوب در این شهرستان، گفت: بزرگترین نمایشگاه کامیون داران و یک هزار واحد تولیدی کفش که با کمک دولت این صنعت مثل سایر صنایع روی پا ایستاده است که مواد اولیه با ارز دولتی از کشورهای دیگر وارد می شود در اسلامشهر مشغول به فعالیت هستند و بزرگترین شهرک لبنی کشور با ۱۱۰ هکتار نیز در این شهرستان است.

فرماندار اسلامشهر گفت: در سال ۹۷ قریب به ۳۴ جلسه اقتصاد مقاومتی در اسلامشهر داشته ایم که بیشتر مصوبات آن اجرایی شده است و ۴۸ مصوبه هنوز عملیاتی نشده است.

وی مهمترین مشکل صاحبان صنایع در اسلامشهر را ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان و فعالین تولید دانست و افزود: مساله بعدی مسائل مربوط به نانوایی‌ها است که مردم از کیفیت پایین نان ناراضی هستند و ازطرفی نانواها نیز ناراضی از عدم افزایش قیمت نان هستند.

مرسل پور همچنین اضافه کرد: مدیران شهرستانی اختیارات محدودی دارند. در حالی که مدیران این شهرستان دارای حداقل اختیار در تصمیم گیری هستند و باید از مدیران استانی کسب تکلیف کنند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.f0x2yt0x5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما