انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اجرای ۴۵ طرح آماری در استان تهران تا پایان سال ۹۸
« مسعود افشین» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره مهمترین برنامه های سال جاری معاونت آمار و اطلاعات اظهار کرد: تا پایان سال 98، 45 عنوان طرح آماری در استان تهران انجام خواهد شد، البته 25 عنوان به صورت طرح های جاری (همچون نیروی کار، هزینه و درآمد، طرح های مرتبط با آمارهای قیمت هاو ..) است که موردی نبوده و هر ساله انجام می شود.

وی افزود: در سال جاری طرح جامع حمل و نقل، طرح استقاده خانوارها از فناوری اطلاعات و ارتباطات از طرح هایی است که به شکل موردی انجام می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین تکمیل اطلاعات واحدهای صنعتی و واحدهای تولیدات دامی استان تهران را از مهمترین برنامه های سال جاری عنوان کرد و گفت: برای برنامه ریزی و توسعه در هر بخشی، نیازمند اطلاعات درست و آمارهای دقیق هستیم که برای راستی آزمایی تعداد واحدهای صنعتی استان، کار شناسایی و ثبت آن ها در سامانه از سال گذشته و امسال آغاز شده است.

وی تهیه حساب های اقتصادی و سالنامه آماری را از دیگر برنامه های جاری و هرساله معاونت آمار و اطلاعات عنوان کرد که شامل وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .. استان در هر سال است.

*روش جدید آمارگیری در سرشماری 1405

افشین از انجام آزمایشی سرشماری در سال 1400 خبر داد و اظهار کرد: آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور مربوط به سال 1395 است و سرشماری آتی، ده سال آینده و در سال 1405 به شکل کاملا ثبتی مبنا و متفاوت از سرشماری های گذشته انجام خواهد شد.

وی افزود: در نظام آماری ثبتی مبنا به جای رفتن به سراغ مردم، ریزداده ها توسط دستگاه های اجرایی تولید می شود، بنابراین در نظام آمارهای ثبتی مبنا به ریزداده نیاز داریم و همکاری دستگاه ها در این امر بسیار اثر گذار است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بیان کرد: مرکز آمار در حال تهیه بستر لازم این کار است و برای آن باید، سه پایگاه اطلاعاتی هویتی، شغل، کسب و کار و مکانی، در کنار هم قرار بگیرند.

افشین گفت: قبل از اجرای سرشماری سال 1405، دو سرشماری در سال های 1400 و 1403به صورت آزمایشی و محدود در چند منطقه خاص کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.inuk49n6w5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما