انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
حضور هیئت تجاریِِ پرتغالی در پایتخت؛ گسترش روابط اقتصادی دستور کار
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران mbot.ir ، هیات تجاری پرتغال با هدف آشنایی با ساختار اقتصادی وتجاری استان تهران در نشستی با حضور سید شهاب الدین چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران حضور یافتند.

معاون استاندار در این دیدار با اشاره به حمایت استانداری تهران از هیات های اقتصادی پرتغالی در زمینه مبادلات تجاری گفت:‌ استان تهران ظرفیت های قابل توجهی از جمله صنعت توریست، محصولات كشاورزی، گل و گیاه و تولیدات گوشتی و لبنی را دارا است.

وی ادامه داد:‌ ایران و تهران می تواند تسهیلات لازم را برای مبادلات اقتصادی تجار پرتغالی در منطقه فراهم كند.

چاوشی عنوان كرد: زیرساخت و توسعه راهسازی ریلی و حمل و نقل در ایران به گونه ای است كه شركای تجاری می توانند در این زمینه سرمایه گذاری كنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تاكید كرد:‌ نفوذ گسترده سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها پتانسیل زیادی برای فعالیت های اقتصادی شركای پرتغالی به همراه خواهد داشت.

چاوشی در ادامه به همكاری اتاق بازرگانی و وزارت صنایع در زمینه ایجاد تسهیلات برای ورود تجار پرتغالی به عرصه سرمایه گذاری در استان تهران اشاره كرد.

وی افزود:‌ ایران در زمینه منایع گازی و نفتی و سایر معادن بسیار قوی است.

به گفته معاون استاندار تهران، ایران با داشتن جاذبه های تاریخی و آب و هوایی مناسب مقصد مناسبی برای گردشگران اروپایی است.

معاون استاندار تهران تصریح كرد:‌ تجار اروپایی از جمله سرمایه گذاران پرتغالی شركای خوبی در ایران خواهند یافت.

وی ادامه داد:‌ كشور ایران بر منافع مشترك همه كشورها تاكید دارد و سرمایه گذاری مشترك توام با انتقال تكنولوژی مورد توجه دولت ما است.

چاوشی گفت:‌ مواد اولیه بسیاری از مصنوعاتی كه در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و بهره گیری از نیروی كار ارزان از ویژگی های مهم اقتصاد ایران است.

در ادامه هریك از اعضای هیات اقتصادی پرتغالی كه در زمینه های سلامت، تجهیزات پزشكی و دارویی، محصولات الكتریكی و الكترونیكی، لوازم خانگی، IT، رسانه های تصویری، حمل و نقل، مشاوره مهندسی و محیط زیست، مبلمان اداری، محصولات نفتی و مشتقات فعال هستند، به ارایه توانمندی های صنایع و شركت های تجاری پرتغالی در حوزه فعالیت خود برای برقراری روابط تجاری با تهران پرداختند.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcicrar2t1az.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما