انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، mbot.ir  داریوش ورناصری، مدیركل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینكه حدود ۶ هزار فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در استان تهران وجود دارد گفت:‌ ۷۵ درصد این فضاها از استحكام نسبی برخوردار هستند.

وی افزود:‌ ۲۵ درصد فضاهای آموزشی استان استحكام مناسب ندارند به این معنا كه در شرایط غیر عادی همچون؛ زلزله و حوادث غیر مترقبه ممكن است دچار آسیب شوند.

ورناصری فضاهای آموزشی كمتر برخوردار از استاندارد را در در سطح استان پراكنده دانست و اظهار داشت: حدود ۱۴۰۰ فضای آموزشی استان تهران نیازمند استحكام سازی است.

مدیركل نوسازی مدارس استان تهران عنوان كرد:‌ تعداد فضاهای نا ایمن استان بیش از تعداد فعلی است كه از سال ۸۵ با اجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس بازسازی این فضاها در دستور كار دولت قرار گرفت.

 ورناصری گفت:‌ از سال ۹۲ اعتبارات طرح تخریب و بازسازی و اعتبارات تملك دارایی استانی كمك كرد تا بخش زیادی از این فضاهای آموزشی را ایمن كنیم.

به گفته وی؛ در سال ۹۲ حدود ۱۲۰ پروژه در سال ۹۳حدود ۱۱۵ پروژه و در سال ۹۴ حدود ۱۵۰ پروژه آموزشی در استان ایمن شد.

وی ادامه داد:سال ۹۵ هم حدود ۱۳۰ پروژه در دست ایمن سازی است كه برای تخریب و بازسازی ۱۴۰۰ فضای آموزشی ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ورناصری عنوان كرد:‌ طی ۱۵ سال می توان ساختمان های فرسوده برخی مدارس و فضاهای آموزشی نیازمند استانداردسازی را بازسازی و بهسازی كرد.

مدیركل نوسازی مدارس استان گفت:‌ همه اعتبارات را نمی توان صرف تخریب و بازسازی كرد و برخی مناطق نیازمند احداث پروژه جدید است.

وی تاكید كرد:‌ به ازای هر منطقه در استان حداقل یك پروژه جدید پیش بینی شده است كه حدود ۴۴ مدرسه و فضای آموزشی را شامل می شود.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdccamqi82bqx.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما