انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
درخواست ترکی از وزیر صنعت؛حق استان از گردش مالی۶۰هزار میلیاردی ادا شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در پنجاه یکمین جلسه "ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران" که به ریاست وزیر صنعت در شهرستان پاکدشت برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات اساسی در استان و پیشران های توسعه ای این شهرستان پرداخت.

وی افزود: سند آمایش سرزمینی و سند توسعه استان تهران از جمله اقدامات اساسی ما در استان تهران بود که سال گذشته رونمایی شد.

ترکی گفت: ما استان تهران (16 شهرستان) را براساس قابلیت ها و ظرفیت های هر شهرستان به 5 منطقه در نقشه پهنه بندی تقسیم کردیم و شهرستان پاکدشت همراه با شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک در منطقه 4 قرار گرفته است. این تقسیم بندی براساس سند آمایش، مختصات و موقعیت جغرافیایی، مکانی و استقرار جمعیت انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه پیشران های توسعه ای هر شهرستان در سند توسعه بر اساس ظرفیت آن تعریف شده است، بیان کرد: پایانه صادراتی گل و گیاه، مترو تهران به پاکدشت، شهرک گلخانه ای (گل های زینتی)، از جمله پیشران های توسعه ای پاکدشت است.

ترکی اظهار کرد: سال گذشته پاکدشت به عنوان پایتخت گل و گیاه ایران معرفی شد  و امسال می خواهیم این عنوان و قابلیت را بین المللی کنیم.

وی در ادامه به مصوبات خاص ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: در سال 98، 9 پروژه برجسته صنعتی را عملیاتی می کنیم. 

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران ادامه داد: از سال گذشته کار ساماندهی واحدهای تولیدی (صنعتی و صنفی) را مورد بازبینی قرار دادیم و در سال 98، 238 واحد تولیدی را بازبینی می کنیم.

ترکی همجنین از وزیر صنعت خواست تا با توجه به گردش مالی 60 هزار میلیاردی در استان تهران و بازگشت 2 درصدی آن، حق استان تهران در این زمینه ادا شده و درصد قابل توجهی به آن تعلق گیرد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdce.x8wbjh87v9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما