انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بررسی پروژه های خاص اقتصاد مقاومتی ویژه ۳ دستگاه اجرایی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه بررسی پروژه های خاص اقتصاد مقاومتی ویژه 3 دستگاه جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

«شهرام عدالتی» معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت تهران در ابتدای این جلسه، ضرورت پیگیری و اجرایی کردن پروژه های خاص اقتصاد مقاومتی در این سه دستگاه را به جهت رونق تولید و ایجاد شرایط اقتصادی مطلوب در کشور یادآور شد.

به گفته وی، در شرایط امروز اقتصادی، تهران باید با افزایش ظرفیت تولید داخلی، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال مولد، بهبود معیشت اقشار آسیب پذیر، پیشتاز مقابله با شرایط تحریم در کشور باشد.

عدالتی گفت: پایتخت، قابیلت تبدیل شدن به هاب منطقه ای را دارد و هم اکنون بسیاری از صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای عراق و روسیه را برعهده دارد و از این جهت می شود بر روی تهران سرمایه گذاری کرد.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت تهران تاکید کرد: در سال 98 قرار است، پروژه هایی ویژه رونق تولید در استان تهران با مدت زمان اجرای یک سال به شکل هدفمند انتخاب شود. به همین منظور 32 پروژه (مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان) برجسته و اولویت دار استان در نظر گرفته شده که کاربرگ ویژه آن در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته و تا خردادماه نهایی می شود.

به منظور انتخاب 32 پروژه منتخب استان تهران ویژه رونق تولید، مدیران کل سه دستگاه در این جلسه به معرفی برنامه های و پروژه های اولویت دار خود پرداختند.

«صابر پرنيان» مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی استان تهران در این جلسه ایجاد «شهرک صنعتی پوشاک» را مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این شهرک تخصصی ترین شهرک صنعتی در حوزه پوشاک در خاوریانه است که تاکنون 4 هزار میلیارد سرمایه گذاری داشته و سال جاری هم خودمان 26 میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه این پروژه تحول ویژه ای در حوزه اقتصاد مقاومتی کشور است، افزود: این شهرک قطب پوشاک کشور خواهد شد و حداقل 10 هزار نفر اشتغال زایی ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است؛ سرمایه گذارانی از کشور ترکیه و اسپانیا برای تولید پوشاک در این شهرک اعلام آمادگی کرده اند.

ساماندهی لکه های صنعتی، عملیاتی کردن شهرک ICT (هایتک) عملیاتی کردن پروژه شهرک خاوران ری که 15 سال گذشته تصویب شده بود از جمله مهمترین طرح های شرکت شهرک های صنعتی در سال 98 است.

در این جلسه مقرر شد تا در کارگروه آمایش استان تهران، پروژه های مهم شهرک صنعتی پوشاک و شهرک ICT به شکل مجزا بررسی و مشکلات اجرای برنامه حل شود.

در ادامه این جلسه «یداله صادقی» مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان تهران گفت: 290 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد که تکمیل آن نیازمند 3 هزار میلیارد پول است. 

به گفته او، این پروژه ها در صورت تکمیل و بهره برداری،  12 هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می کند.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان تهران همچنین افزود: 250 طرح بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی نیازمند 2500 میلیارد تومان اعتبار است. این پروژه ها اشتغال زایی ایجاد نکرده و صرفا بهره وری و تولید را افزایش می دهند و از این جهت در رونق تولید نقش موثری خواهند داشت.

صادقی از ساماندهی واحدهای صنعتی بدون شناسنامه تا تیرماه سال جاری خبر داد.

در این جلسه مقرر شد برای تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی از 10 درصد بودجه در اختیار شورای برنامه ریزی و توسعه اقتصادی استان تهران به این امر اختصاص داده شود.

همچنین مقرر شد تا جلساتی ویژه با حضور مدیران عامل بانک ها برای رفع مشکل تسهیلات به واحدهای صنعتی برگزار شود.

براساس قول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مشکل مالی تکمیل پروژه های نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی استان طی جلساتی با سازمان برنامه و بودجه کشور رفع خواهد شد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.wnuk49nw05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما