انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اجرای BIM موجب  ایجاد شهری هوشمند میشود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «اقبال شاکری» در افتتاحیه"دومین کنفرانس بین المللی BIM " که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، محورها و اهداف کنفرانس را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه این کنفرانس با محوریت راهکارهای توسعه و پیاده سازی بیم در سطح پروژه، سازمان و صنعت برگزار میشود، اظهار کرد: BIM فناوری مدلسازی اطلاعات ساختمان حلقه گمشده صنعت ساخت جهــت اتصال عوامل پروژه (کارفرما، مشــاور و پیمانکار) است. این فناوری با یکپارچه سازی بانک اطلاعات پروژه و عملیاتی که روی این بانک اطلاعات توسط مشاور طراح، پیمانکار ســازنده و تأمین کنندگان پروژه صورت می گیرد، بستر  مرز BIM موفقیــت پروژه یعنی تحقق اهداف کیفیت، زمان و هزینه را فراهم می کند. BIM  محدودیت ها را شکســته و اطمینان از پروژه ای منظم و سیستماتیک را برای ذینفعان به ارمغان می آورد.

دبیر دومین کنفرانس بین المللی BIM شدر ادامه به عدم موفقیت پروژه های عمرانی در ایران اشاره کرد و افزود: پروژه ها در کشور ما 14 سال اجرایی نمیشوند، 60 درصد آن ها به اهداف خود نمی رسند، 15 درصد مطابق برنامه حرکت کرده و 10 درصد جلوتر از برنامه پیش می روند. و این جفا به صنعت ساخت است.

وی در ادامه به مزیت های این تکنولوژی جدید در صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: یکپارچه سازی، برخورداری از منبع مشترک اطلاعات، برنامه ریزی برای کاهش هزینه و زمان ساخت، هوشمندی و سرعت، شفافیت و کارآمدی، پایداری و تاب آوری از ویژگی های مثبت (BIM) است.

شاکری افزود: با استفاده از این فناوری در آینده به دلیل ارتباط میان سامانه های دیجیتال و ابعاد کار، ارتباط حوزه ساخت و ساز با نهادهای مختلف در کشور، به جای یک پروژه هوشمند یک شهر هوشمند خواهیم داشت. پروژه ای کوتاه تر، ارزان تر و شهری هوشمند و به هم پیوسته و تاب آور در مقابل بحران ها ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: البته این هوشمندی، خطرات حوزه امنیتی مانند دسترسی افراد غیر مرتبط به اطلاعات و سودجویی از آن را دارد که باید راهکاری برای این موضوع اندیشید.  ودر آینده باید به چالش امنیتی آن پاسخ مناسب دهیم.

دبیر دومین کنفرانس بین المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان با بیان اینکه در بسیاری از کشورها استفاده از BIM اجباری است، گفت: سرمایه گذاران، پیمانکاران، مشاوران، نظام فنی، راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی باید برای اجرای این فناوری اقدام کنند. 

انتهای پیام./
 

https://thmporg.ir/vdca.mn6k49noy5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما