انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
افتتاحیه دومین کنفرانس بین المللی BIM در ایران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح سه شنبه، دومین کنفرانس بین المللی مدل سازی اطلاعات ساختمان ( BIM) در ایران با شعار « هوشمندانه طراحی کنیم، آگاهانه بسازیم» و محوریت «راهکارهای استقرار و توسعه سطح پروژه، سازمان و صنعت» در محل سالن خلیج فارس، پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

در اولین روز از این کنفرانس، در مراسم افتتاحیه «سید جواد قانع فر»، رئیس نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور، «مجتبی عزیزی» مدیر کنفرانس، «اقبال شاکری» دبیر کنفرانس، «حامد مانی فر» مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، آقای « peter reicher » مدیر ارشد حوزه بین الملل شرکت گرافیسافت، پروفسور «محمود گلابچی» عضو هیات علمی دانشگاه تهران، به ارائه نکات مهم درباره رویکرد جدید تکنولوژی به صنعت ساختمان و محورها و اهداف مهم دومین کنفرانس بیم در ایران پرداختند.

همچنین سخنرانان کلیدی این بخش «امیر سفیری» از کشور آلمان بود که ارئه وی با استقبال کم نظیری از دانشجویان رو به رو شد.

در بخش کارگاهی این کنفرانس، درنوبت صبح، کارگاه "پیاده سازی سیستم اطلاعات مدیریت پروژه مبتنی بر bim در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی" توسط محمد صالح دشتی پژوهشگر دکتری دانشگاه علم و صنعت ارائه شد.

در بخش ارائه مقالات پژوهشی و علمی و تخصصی هم، دو مقاله "بررسی برآورد هزینه پروژه ها مبتنی بر مدل سازی اطلاعات ساختمان و فهرست بها ابنیه"، "مروری بر توانایی همکاری و یکپارچه سازی سیستم ها و مدل سازی اطلاعات ساختمان"،  و دو مقاله به زبان انگلیسی در سالن رودکی برگزار شد.

براساس این گزارش، در نوبت بعد از ظهر اولین روز کنفرانس BIM؛ «پرویز قوامی نژاد» معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، درباره الزامات قانونی نظام فنی و اجرایی کشور در مدیریت طرح های عمرانی، سخنرانی کرد و «امین الوانچی» استاد دانشگاه صنعتی شریف به تشریح دستورالعمل پیاده سازی BIM در نظام فنی و اجرایی کشور پرداخت.

همچنین « livente filetoth » سرگروه تیم فنی در گرافیسافت مجارستان به ارائه سخنرانی درمورد کاربرد bim در مقیاس های کوچک، متوسط و بزرگ و تجربه جهانی آن پرداخت و «افشین اصولی» مدیر مهندسی شرکت کیسون درباره هزینه و فایده پیاده سازی BIM در پروژه ها بویژه تجربه پروژه «ایران مال»، صحبت کرد.

گفتنی است؛ در نوبت عصر کنفرانس، 3 کارگاه و 3 سخنرانی با موضوعات زیر برگزار شد:

*راهکارهای افزایش سرعت و کیفیت در پروژه های BIM با استفاده از DYNAMO 

*شبه واقعیت افزوده، ابزاری نوین در بازاریابی و پیش فروش ساختمان

*فرصت ها و چالش های امنیتی در حوزه تولید محصولات BIM 

* practical applications of bim in bridge projects

* algorithmic design & bim

* بکارگیری واقعیت مجازی جهت طراحی یکپارچه پروژه

این کنفرانس دو روزه (سه شنبه و چهارشنبه) و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با ۳۴ سخنرانی و کارگاه، سخنرانانی از ایران، نروژ، مجارستان، استرالیا، آمریکا و آلمان در کنار ۱۲ مقاله پژوهشی، اولین مسابقه اپن بیم و نمایشگاه تخصصی از آخرین دستاوردها در زمینه بیم میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.ievfuqehtsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما