انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اشتغال ۴۰۰۰ نفر با ایجاد شهرک گلخانه ای در جنوب تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «شهرک گلخانه ای حصارگلی ورامین» از برجسته ترین مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران، از سال 83 در مجاورت محور قم_گرمسار و در جنوب ورامین واقع شده است، که به ازای هر هکتار از این شهرک، 5 نفر به طور مستقیم و 10 نفر به شکل غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد؛ یعنی در مجموع شهرک گلخانه ای حصارگلی 198 نفر به طور مستقیم و 396 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد داشت.

این مجموعه که دستگاه مجری آن اداره کل جهاد کشاورزی استان است، دارای مساحت مفید گلخانه ای به میزان 120 هکتار (74 قطعه 14000 مترمربعی و مشاعات) بوده و پیش بینی شده انواع سبزی و صیفی و گل و گیاهان زینتی گلخانه ای در آن تولید شود.

هدف کمی پروژه تولید 30 هزار تن محصولات سبزی و صیفی سالانه و 21 میلیون گل شاخه بریده است. 

این مجموعه 17.5 درصد تا سال 97 پیشرفت عملیاتی داشته، برخی واحدهای آن پیشرفت فیزیکی 100 درصد و برخی 30 تا 70 درصد دارند. تنها مشکل فعلی پروژه، عدم اجرای خط انتقال گاز به دلیل موانع حقوقی است.

منابع مالی پروژه 160 میلیارد تومان است که 10.5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 700000 ریال منابع دولتی و الباقی آورده متقاضی است.

با شروع به کار تمام ظرفیت پروژه، تولید صیفی و سبزی در استان 6 درصد افزایش یافته و 4 هزار نفر را مشغول به کار خواهد کرد، همچنین راندمان آب آبیاری و مصرف بهینه آب را افزایش خواهد داد و سالانه 150 تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در استخرهای ذخیره آب مجتمع تولید می شود.

انتهای پیام./

 

https://thmporg.ir/vdch.knzt23nwiftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما