انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تاکید استاندار تهران بر استفاده از تمام ظرفیت های تولیدی استان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «انوشیروان محسنی بندپی» در پنجاهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به شعار سال 98 و شرایط سخت اقتصادی در کشور، اظهار کرد: امیدواریم با شکوفا کردن تولید، ارتقا معیشت جامعه، حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی و تعاونی ها، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و ساماندهی واحدهای نیمه فعال  سال 98 را که سال سختی است مدیریت کرده و توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد با رفاه و رضایت مردم رابطه تنگاتنگی دارد، افزود: یکی از راه های نا امید کردن دشمنان، افزایش رضایتمندی مردم و رضایت مردم در گرو مدیریت شرایط اقتصادی به نفع آن ها و بهبود معیشت آنان است.

استاندار تهران با مورد توجه قراردادن شاخص های مهم افزایش تولید، گفت: رونق در امر تولید با دو نگاه ایجاد اشتغال جدید و حفط اشتغال موجود میسر است و دولت خود را مکلف کرده است تا سالانه بالای یک میلیون شغل ایجاد کند.

محسنی بند پی افزود: برای افزایش تولید، توجه صرف به صنعت درست نیست و در تحقق این امر همه ابعاد اقتصادی از جمله شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها موثر بوده و باید به آن ها به جد توجه کرد.

استاندار تهران در ادامه آماری از تعداد واحدهای صنعتی فعال در کشور ارائه کرد و گفت: 6 هزار و 469 واحد صنعتی در کشور بالای 70 درصد ظرفیت کار می کنند. 12 هزار و 533 واحد صنعتی بین 50 تا 70 درصد و 13 هزار و 500 واحد کمتر از 50 درصد ظرفیت فعال هستند. اگر چه آمتار دقیقی از تعداد واحدهای صنعتی استان در دست نداریم اما 20 درصد ظرفیت صنعتی کشور در استان تهران بوده که نشان دهنده ظرفیت بالای واحدهای صنعتی در امر تولید است.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه مشکلات و موانع تولید از جمله بازنگری در قانون مالیات بر ارزش افزوده را در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد، افزود: برخی قوانین دست و پاگیر پیش روی تولید وجود دارند و در برخی موارد حتی اعمال سلیقه را از سوی دستگاهی خاص در اعطای مجوز شاهد هستیم. کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد حمایت از سرمایه گذاری ها احصا و شناسایی واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال و رفع مشکلات آن ها است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ایجاد زمینه صادرات محصولات تاکید و اظهار کرد: فعالیت و مراوده با کشورهای همسایه برای افزایش تبادلات تجاری اهمیت دارد تا  از این طریق درآمد ارزی کسب شود.

استاندار تهران گفت: واحدهای نیمه فعال تولیدی اعم از صنعتی، صنفی، کشاورزی و خدماتی باید فعال شده و از رکود خارج شوند. همچنین ظرفیت ها و ارزش های نسبی استان در حوزه کسب و کار شناسایی شود.

وی افزود: تمام پروژه های شاخص ستاد اقتصاد مقاومتی از پایانه صادراتی گل و گیاه اسلامشهر گرفته تا ایجاد بزرگترین ظرفیت گلخانه ای باید مورد حمایت قرار گرفته و تا پایان سال 98 به بهره برداری برسند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdce.z8zbjh8ow9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما