انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تعامل با دولت در برنامه سوم شهرداری کمرنگ است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نوربخش عسکری» در نشست هم اندیشی و تطبیق برنامه سوم توسعه شهرداری تهران با برنامه های اسناد توسعه استان تهران اظهار کرد: در برنامه سوم شهرداری تهران هدف گذاری کمی وجود ندارد و در آن تعامل با دولت، مجلس و دستگاه های اجرایی کمرنگ است. تنها به برخی دستگاه های خاص همچون راهنمایی و رانندگی اشاره کرده است.

وی افزود: شهرداری باید از ظرفیت های قانونی استفاده کند برای مثال برنامه سوم شهرداری تهران از قانون هوای پاک مغفول مانده در حالی که بسیار کمک کننده خواهد بود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه گفت: ماده 6 موضوع ارزش افزوده، ماده 58 تسهیلات دولت در ناوگان حمل و نقل به اجرای برنامه های شهرداری کمک می کند در حالی که در این برنامه اشاره ای به آن نشده است و می توان در اسناد پشتیبان از آن بهره برد.

عسکری ادامه داد: در تدوین سند آسیب های اجتماعی استان از ظرفیت شهرداری تهران بسیار استفاده شد اما در برنامه سوم شهرداری به آن اشاره ای نشده است.

وی افزود: در ماده 4 برنامه سوم شهرداری، دیوان محاسبات شهری تعریف کرده اند در حالی که شهرداری خود مجری است و نمی تواند همزمان ناظر هم باشد.

عسکری به نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اشاره کرد و گفت: در این برنامه، شهرداری فقط نظر کلی خود را در استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد بیان کرده است.

به گفته او شهر مشکلات شهری تهران متاثر از شهرستان های پیرامونی پایتخت است که در برنامه سوم شهرداری به آن توجهی نشده است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.8evfuqeoasfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما