انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
خبر خوش آقای مدیرکل؛ بسته بانکیِ ویژه تولیدکنندگان تهرانی
احمد لطفی نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران (mbot.ir)، با اشاره به شعار سال ۹۵ (قتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل) گفت: تمام دولتمردان، بخش خصوصی و تعاونی ها باید از انجام اقدامات شعارگونه و بی اثر جلوگیری کنند تا اقتصاد مقاومتی بدون تکیه بر تکانه های جهانی محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه بسته ویژه اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: برداشتن موانع توسعه و سرمایه گذاری، برداشتن موانع تولید و کیفیت بخشی به محصولات تولیدی، بازنگری در قوانین کار و تامین اجتماعی، نظام بانکی و گمرکی، مقررات و ضوابط کسب و کار و کارآفرینی از جمله موارد خاصی است که باید در برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی لحاظ شود؛ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نگرش اصلاحات در این حوزه ها و توجه به سرمایه گذاری داخلی و تشویق سرمایه گذاران خارجی فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: بنگاه های اقتصادی باید به سمت برنامه ریزی تولیدی هدایت شوند و این مهم با بازنگری در قوانین کار و تامین اجتماعی میسر است.

لطفی نژاد گفت: تلاش ما روان سازی مسیر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری است و باید منابع و خرده سرمایه های سرگردانی که در دست مردم است جمع آوری شده و به سرمایه های کلان تبدیل شود.

وی ادامه داد: در بخش تعاون سرمایه گداران خارجی تاکنون ورود چشمگیری نداشتند، اما ورود بخش خصوصی با تمهیدات استاندار در حوزه مرکز خدمات سرمایه گذاری، بنگاه های اقتصادی انجام شده است.

فعالیت 16540 تعاونی در استان تهران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ساماندهی تعاونی های غیرفعال استان تهران را دستور کار سال ۹۵ دانست و گفت: در پایتخت ۱۶ هزار و ۵۴۰ تعاونی بزرگ و کوچک وجود دارد که از میان آن ها تعاونی های غیر فعال  راشناسایی کرده و ترمیم می کنیم؛ با این کار خرده سرمایه های مردمی جمع آوری می شود.

لطفی نژاد افزود: کیفیت رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان، ایجاد فضای مناسب کسب و کار مفید، سرعت بخشی به روند کار اداری (بهسازی سیستم اتوماسیون) و واگذاری بخشی از بیمه بیکاری به بخش غیر دولتی در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران است.

وی اضافه کرد: ۶۸ موسسه کاریابی در استان تهران با هدف ساماندهی، شناسایی و هدایت فرصت های شغلی برای کارجویان فعالیت می کنند که قرار است بخشی از خدمات بیمه بیکاری را به این موسسات واگذار کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از تخصیص یک بسته حمایتی بانکی ویژه تولید و تشویق تولیدکنندگان خبر داد و گفت: برنامه ای برای افزایش وام اشتغال نداریم چراکه معتقدیم با تسهیلات بانکی اشتغال ایجاد نمی شود و باید این تسهیلات از جیب و سرمایه مردم بیرون بیاید؛ از طرفی اشتغال با نظام بانکی که رویکرد تولیدی ندارد تامین نمی شود و تورم زاست.

وی افزود: این بسته حمایتی با نرخ سود کم در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcakon6149n0.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما