انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
جزئیات ساخت ۱۹ بیمارستان استان تهران|۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا ۱۴۰۰
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در گفتگوی زنده تلویزیونی با اخبار 18.30 شبکه تهران درباره ساخت 19 بیمارستان جدید در سطح استان تهران اظهار کرد: در بخش بهداشت و سلامت، (شاخص تخت های بیمارستانی) تا سال 92، استان تهران رتبه 31 در کشور داشت اما از سال 92 با پیگیری های دولت، قرار شد تا سرانه تخت بیمارستانی استان را به میانگین کشوری برسانیم.

وی افزود: از سال 92، طرح و پروژه هایی در حوزه بهداشت و درمان در سطح استان تهران شروع شد، اولین ارزیابی برای شهر تهران و بعد شهرستان های پیرامونی شکل گرفت و 12 بیمارستان برای شهر تهران و 7 بیمارستان برای شهرستان های آن در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: احداث بیمارستان سوانح سوختگی در غرب شهر تهران، بیمارستان جایگزین امام خمینی (ره) با 800 تخت، بیمارستان جایگزین شهدای تجریش در شمیرانات با 720 تخت، بیمارستان جایگزین مسیح دانشوری با 300 تخت در شمیرانات، دو بیمارستان شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی در شهر ری از جمله بیمارستان های در حال احداث هستند و قرار است تا سال 1400 این 19 بیمارستان در استان تهران به بهره برداری برسند.

ترکی با بیان اینکه تاکنون برخی بیمارستان های در حال احداث با پیشرفت فیزیکی حدود 75 درصد هستند، درباره تامین مالی پروژه های بیمارستانی گفت: انتظار داریم، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی تامین مالی را از محل فروش اموال مازاد در استان پیگیری کنند تا منابع تامین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: برآورد مالی ما برای ساخت 19 بیمارستان سطح استان تهران 1500 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده، بودجه های استانی و بودجه ملی تا سال 1400 کل مجموعه بیمارستان ها را به اتمام برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد که بیمارستان های با پیشرفت 75 درصدی در دهه فجر 98 افتتاح شوند.

ترکی همچنین افزود: در شهرستان های پیرامونی همچون قدس، ملارد و اسلامشهر بیمارستان ها بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و قرار است تا پایان سال 98 این بیمارستان ها هم به بهره برداری برسند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره بیمارستان 350 تخت خوابی ورامین که به تازگی کلنگ ساخت آن به زمین زده شده است، گفت:  مذاکراتی با بخش خصوصی در این زمینه داشته ایم. مقرر شد بخش خصوصی تعهد کند تا با نرخ دولتی به بیماران خدمات رسانی انجام دهد. اگر تا چند روز آینده به این توافق برسیم قرارداد منعقد شده و بخش خصوصی کار ساخت خود را آغاز کند.

وی افزود: احداث بیمارستان های اولویت دار در تهران و شهرستان ها ادامه داشته و تداخلی با ساخت بیمارستان هایی که به تازگی احداث آن آغاز شده ندارد.

ترکی اضافه کرد: 7 بیمارستان در حال ساخت در شهرهای قدس، ملارد، اسلامشهر، ورامین، شمیرانات و ری (دو بیمارستان) است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.an6k49n0e5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما