انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بیش از ۸۰ درصد مصوبات شورای برنامه ریزی در «پردیس» اجرایی شده است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در حاشیه جلسه کارگروه اجتماعی_فرهنگی شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه مشترک شورای برنامه ریزی استان با کمیته برنامه ریزی شهرستان پردیس اظهار کرد: برنامه های توسعه ای شهرستان در 4 بخش اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی در این جلسه مصوب شد و کارگروه های هر بخش پیگیری های مصوبات را چند مرتبه انجام دادند. بیش از 78 درصد مصوبات حوزه اقتصادی به ثمر نشسته است.

وی افزود: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، پردیس، سومین شهرستانی است که مصوبات آن را پیگیری می کنیم. بیش از 80 درصد مصوبات در این حوزه به نتیجه رسیده اما برخی پروژه های اثر گذار در بخش بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اجرایی نشده بود که در این جلسه نسبت به پیگیری جدی آن تصمیم گیری شد.

ترکی از احداث بیمارستان خیرساز پردیس( تکمیل، تجهیز و تامین نیرو) تا نیمه اول سال 98 خبر داد و گفت: شرکت عمران پردیس همچنین موظف شد تا هفته آینده، زمین پروژه بیمارستان 164 تخت خوابی پردیس را تامین کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: کلنگ مترو تهران به پردیس که پیش از این در شورای برنامه ریزی و توسعه تصویب شده بود، در دهه فجر سال جاری به زمین زده میشود. این پروژه با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیاردی شرکت عمران پردیس آغاز به کار می کند.

 وی درباره افزایش و نوسازی مدارس شهرستان پردیس گفت: طبق برنامه ششم توسعه، در سطح استان تهران 16 هزار کلاس درس نیاز است که سهم پردیس از این تعداد، 164 کلاس درس است. احداث مدارس با شارکت بیشتر دولت، نهادها، موسسات و خیرین انجام شده و باید تراکم دانش آموزی از 32 نفر به زیر 25 نفر برسد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران همچنین اعلام کرد 1200 نفر از معلمین شهرستان پردیس از تهران اعزام می شوند که استاندار دستور پیگیری این موضوع را دادند. علت این موضوع باید مشخص شود و اگر ظرفیت ذکر شده در خود شهرستان باشد باید فورا رسیدگی شود.

ترکی درباره کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان هم افزود: ما براساس اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه و دستورالعمل وزارت کشور برای استان ها، سند 5 ساله آسیب های اجتماعی را تدوین کردیم که طبق آن سالی 20 درصد باید آسیب های اجتماعی در 4 حوزه اعتیاد، طلاق، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان کاهش یابد.در این سند 45 دستگاه دخیل هستند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.x0f2yt05xa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما