انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
هزینه های کارت هوشمند ملی برای دولت سودی ندارد
محمد مهدی اعلایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران درباره هزینه کارت های هوشمند ملی اظهار داشت: هزینه اعلام شده در مصوبه هیات وزیران به صورت تمام و کمال در اختیار دولت قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور تمام 80 میلیون نفر شامل دریافت کارت هوشمند ملی نمی شوند، گفت: افراد بالای 15 سال اقدام به نام نویسی برای اخذ این کارت ها می کنند لذا مبلغ اعلام شده در فضای مجازی مورد تایید نیست چرا که در آن مبلغ اعلامی تمام جمعیت کشور را در نظر گرفته اند.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران در مورد هزینه های تهیه کارت های هوشمند ملی گفت: بخشی از هزینه ها دولتی است که به عنوان تعرفه های تصویب شده در قانون بودجه است.

اعلایی بیان داشت: از میان 30 هزار تومان مبلغ دریافتی تنها مبلغ 17 هزار و دویست تومان بابت کارت هوشمند به حساب دولت واریز می شود.

وی گفت: در واقع قیمت بدنه کارت هوشمند از قیمت این رقم اخذ شده هم بیشتر می شود و با این اوصاف محل سودی برای دولت نیست. مابقی رقم هم با توجه به اینکه این اقدام در بخش خصوصی برای اخذ اطلاعات و مدارک در دفاتر پیشخوان و پست و.... کارمزد انجام میشود بابت هزینه های اجرای طرح است که هیچ کدام از اینها محل درآمدی برای دولت نیست.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران بیان داشت: اقدام برای تهیه کارت های هوشمند ملی فعلی با مصوبه هیات وزیران دو سال تمدید شد تا در این مدت همه افراد مشمول بتوانند کارت های خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcd2s0f6yt09.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما