انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شمارش معکوس برای رونمایی از سند توسعه استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در حاشیه چهاردهمین جلسه شورای برنامه ریزی که به ریاست استاندار جدید تهران "انوشیروان محسنی بندپی" برگزار شد، درباره نتایج این جلسه اظهار کرد: با توجه به رصد ما و گزارشات رسیده، ۱۶ چالش اصلی در بخش‌های اساسی از جمله بهداشت و درمان، حمل و نقل ریلی، آب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب وجود دارد که پیگیر رفع این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به سند آمایش استان تهران گفت: در جلسه امروز موضوع بحث آمایش سرزمینی استان تهران و اسناد توسعه ای دیگر از سوی استاندار مورد تاکید قرار گرفت. در حال حاضر حدود ۸ فصل از این سند به اتمام رسیده است. همچنین مقرر شد تا جمع بندی این سند در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و همچنین بسته تکمیلی هم در شورای آمایش کشور مطرح خواهد شد.

ترکی در ادامه از رونمایی سند توسعه استان تهران تا هفته آینده خبر داد و گفت: سند توسعه استان موضوع مهم دیگر این جلسه بود که در حال چاپ است و هفته آینده این سند به صورت رسمی رونمایی و به تمام دستگاه‌های اجرایی فرمانداری‌های شهرستان‌های استان ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: رویکرد ما در بخش سند توسعه استان تهران بحث آمایش سرزمینی است که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری های انجام شده مشکلات این حوزه رفع شود.

وی درباره مدیریت بحران در استان تهران و برنامه ریزی سند توسعه برای آن اظهار کرد: نکات بسیاری در این زمینه وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها هماهنگی و همگرایی میان دستگاه های اجرایی استان از جمله سازمان مدیریت بحران با شهرداری تهران است چرا که شهرداری تهران متولی امر بحران در تهران محسوب می شود.در استان تهران هم این هم افزایی میان ستاد مدیریت بحران شهرستان ها و شهرداری تهران در حال انجام است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران درباره موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده هم اظهار کرد: این مهم در دستور کار سند توسعه استان قرار گرفته که ۵۰ تیم فنی به جهت بررسی و اجرایی سازی این طرح در محله‌های مختلف تهران قرار گرفتند و دولت در قالب تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۷ و همچنین سال ۹۸ بودجه خوبی برای این منظور  در نظر گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: در رابطه با مقابله با پدیده حاشیه نشینی، نقاط مستعد آسیب در شهرستان‌های استان تهران شناسایی شده‌اند که مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۰ مشکلات این مناطق نیز حل شود.

ترکی اظهار کرد: موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد زنان سرپرست خانوار کودکان کار به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس این سند، برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تهران تهیه شده تا این معضلات تا پایان سال ۱۴۰۰ حل شود.

https://thmporg.ir/vdcj.hevfuqeitsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما