انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
خط و نشان مدیریتی استاندار جدید تهران در نخستین جلسه رسمی با مدیران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران چهاردهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در سال ۹۷ به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار جدید تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اعضا و مدیران کل دستگاه هایی استان یک به یک خود را معرفی کردند.

* اجرای سند توسعه و آمایش الزامی است
استاندار تهران در ابتدای این جلسه از زحمات مقیمی استاندار سابق تهران تقدیر و تشکر کرد و رسانه ها را پل ارتباطی میان مردم و مسئولان دانست و گفت: وضعیت تهران خوب نیست و باید بیشتر تلاش کرد. ما باید پیش شرط هایی را در توسعه تهران مبنا قرار دهیم که یکی از آنها اجرای دقیق و انطباق کارهای ما با سند آمایش سرزمینی است.

همچنین مبنا قراردادن کار خود با سند توسعه استان تهران باید اولویت هر مدیری باشد و عدم استفاده از این سند و جزیره ای کار کردن خطاست.
انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: افرادی که امروز مدیرکل های دستگاه های اجرایی پایتخت هستند قطعا شایستگی خود را نشان دادند اما نباید مدیران به ستادهای کشوری چسبندگی داشته باشند. چرا بودجه های ما کاهش یافته؟ چون دنبالش نرفتیم. چرا ملارد نباید تخت بیمارستانی داشته باشد؟

خواهش دارم و تعارف هم نداریم تا هماهنگی برای کارها داشته باشیم و مردم و رئیس جمهور انتظار دارند.در ایران تا پیگیر نشویم و تلاش نکنیم کار به نتیجه نمی رسد. 

*نماینده بانک ها و دانشگاه های علوم پزشکی باید در جلسه حضور داشته باشند
در حوزه اقتصادی نرخ بیکاری ۱۲.۲ درصد است اما هنوز در اقتصاد روستایی شکوفا نشدیم. هنوز نتوانستیم به نقطه مطلوب برسیم. چرا بانک ها در جلسه نیستند؟ حتما باید حاضر باشند مگر جدا هستند؟ بانک ها ابزار کار ما هستند. استاندار تهران گفت: چرا فقط یک دانشگاه علوم پزشکی در جلسه است باید هر ۳ دانشگاه باشند.

*ایجاد هر سکونتگاه غیر رسمی ممنوع است
محسنی بندپی حمل و نقل ریلی را اولویت استان عنوان کرد و گفت: به هیچ عنوان سکونتگاه غیر رسمی جدید ایجاد نشود و قبلی ها هم ساماندهی شوند.

استاندار تهران در ادامه گفت: در تهران باید نوسازی و بازسازی صنایع موجود باید در دستور کار باشد. وضعیت آلودگی نگران کننده است و باید صنایع جدید ما سبز باشد.

*تهران سر ریز آسیب های اجتماعی است
وی تهران را سر ریز آسیب اجتماعی عنوان کرد و گفت: نامه ای به دادستان کل و دادستان تهران نوشتم که موضوع کودکان کار را کمک کنید. وقتی کودکی ۴ بار با یک هویت سر چهارراه دیدید آن خانواده دیگر صلاحیت لازم تربیت فرزند را ندارند و باید تحت حمایت موقت بهزیستی قرار بگیرد. حتی به محمد حواد ظریف هم نامه نگاری شد که کودکان کار اتباع به کشورشان بازگردانده شوند. برای معتادان متجاهر در تهران ۱۵ هزار ظرفیت ایجاد شده که باید چهره شهر را تغییر دهیم و شهرداری باید پای کار بیاید.

*مترو تهران می تواند از ۸ دقیقه به ۳ دقیقه برسد
در موضوع محیط زیست حمل و نقل و آلودگی هوا چالش امروز تهران است. مترو می تواند از ۸ دقیقه به ۳ دقیقه برسد که ظرفیت وجود دارد. چرا هنوز تصفیه خانه ها کامل نشده و شیرآبه ها همچنان معضل است که باید عملیاتی روی آن اقدام کنیم.

* نمایندگان تهران در افزایش بودجه تهران ما را یاری کنند
در مورد بودجه باید سال ۹۸ تغییراتی را در تهران شاهد باشیم و نمایندگان تهران می توانند انقلابی ما را یاری کنند.

استاندار تهران به موضوع حذف ۳ دهک از یارانه بگیران تهرانی اشاره کرد و گفت: با کمک رسانه ها اعلام می کنین که حذف یارانه این افراد چه پروژه هایی را به نتیجه میرساند و مردم واقعا حس کنند.

https://thmporg.ir/vdce.v8zbjh8no9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما