انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ویژگی های سرمایه گذاری در تهران روی میز اروپایی ها
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در دیدار با هیئت اروپایی به بیان ظرفیت ها و توانمندی های ایران و پایتخت، همچنین فرصت های ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی پرداخت.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های اساسی ایران برای جهانی شدن، اظهار کرد: کشور ما دارای موقعیت ممتاز جغرافیایی از نظر تعدد همسایگان بوده و در میان سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا مرکزیت یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه ایران، 70 درصد ذخایر نفتی جهان (6.8 درصد ذخایر نفت دنیا) را دارد، بیان کرد: وجود 40 درصد منابع گاز جهان و دارا بودن 18 درصد ذخایر گاز طبیعی دنیا خود گواه این مهم است.

ترکی افزود: قرار گرفتن در میان 10 کشور اول معدنی جهان با 57 میلیارد تن ذخایر، 15 درصد ذخایر سرب جهان، 5.3 درصد ذخایر مس جهان، تنوع اقلیم آب و هوایی، رتبه هشتم به لحاظ تنوع تولید زراعی و باغی، جز 10 کشور اول دارای میراث فرهنگی، وجود نیروی جوان و تحصیلکرده آماده کار از جمله ویژگی ها و ظرفیت های مهم ایران است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه 17 درصد جمعیت کشور در استان تهران است، اظهار کرد: این درصد جمعیتی پایتخت نشان می دهد، بازار مصرف بزرگی در ایران وجود دارد. تهران از طرفی پایتخت جمهوری اسلامی ایران است و از نظر زیرساخت های هوایی، ریلی و حمل و نقل زمینی و دریایی و ...ارتباطات گسترده ای دارد.

ترکی افزود: 81 درصد سقف سفارشات کشور، 60 درصد واحدهای تولیدی صنعتی در استان تهران قرار دارد.  همچنین تهران در بخش تولیدات کشاورزی و تولید 11 محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

وی در ادامه به تولید 1 میلیارد و 450 میلیون گل شاخه بریده در استان تهران اشاره کرد و به هیئت اروپایی گفت: در این زمینه کشور هلند می تواند سرمایه گذاری خوبی انجام دهد. استان تهران در 3 سال گذشته، کشاورزی در قالب 2 هزار هکتار گلخانه را آغاز کرده که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: استان تهران آماده سرمایه گذاری در بخش های حمل و نقل ریلی و اتصال شهرستان ها به پایتخت، اتمام پروژه های بیمارستانی، آبرسانی(کشاورزی و صنعتی و...) تصفیه خانه فاضلاب، و استفاده از تکنولوژی استفاده از زباله سوزی (در استان تهران روزانه 12 هزار تن زباله تولید می شود) است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcg.u9qrak9nxpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما